Lite bilder som var Utlovat........

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Såja... Det var alltså denna bil som jag fick tag på härom sistens. Jag är sjätte ägaren på den och jag misstänker att den har varvat mätaren en gång. Detta innebär att den har gått ungefär 15.500 mil. Vad jag också vet är att bilen har inte rullat en meter sedan 1984, så det ska bli kul att få igång den. Jag har upp till idag fått loss motorn i alla fall. Den hade ju så klert satt sig duktigt. Men med lite tålamod och en hel burk 5-56 så är den nu loss. Nu ska det plockas ihop motor igen o sen ska vi se om vi får lite liv under huven. Efter det så får vi nog göra en duktig översyn på bromsarna......(more to come) Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by LABBE »

den såg ju fullt ok ut. men konstig placering av kylaren. du lär ju inte frysa om fossingarna iallafall :lol: ... med andra ord. lycka till..
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Norsk AC...... :lol: :lol: :lol:
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by Amakombi »

ser ut som ett bra objekt du fått tag i! när till och med smådetaljer som ögglan frampå handbromsspaken sitter kvar ännu så verkar bilen väldigt orörd :D
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by 123GT »

Alltid lika vackert att få vila ögonen på ännu en Amazon, mina ögon tåras !
Orginalbälten, resåren kvar i dörrfickorna, subwoofer på hatthyllan...etc etc GRATTIS o lycka till !
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Tack så mycket.......

Det var ett litet ryktr som jag ska kolla upp. Det visar sig att de tre sensate ägarna har inte kört med bilen alls........ Detta innebär att den förmodligen inte rullat sen 1973. Om så är fallet så kanske bilen inte gått mer än 5.500 mil.......(????????)

Jag ska ha tag i lite dokument från statsarkivet........Där bör det ha lite på lager. Kanske skicket på bilen är sen 1966 ????? Det hade varit coolt. Men samtidigt så borde motorn ha suttit mer fast än den gjorde.......

Skriver mer snart samt fler bilder. UPPDATERING KOMMER !!!
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
121
Posts: 157
Joined: Sun Feb 29, 2004 7:25 pm

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by 121 »

Vad har hänt med kurvhandtaget på instrumentbrädan? Det ser nästan mumifierat ut. :D
ammakillen
Posts: 228
Joined: Sat Jul 24, 2010 7:46 pm

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by ammakillen »

ser ju ut att klarat sig bra i dom typiska "rostställena"
de var den som stod i svalöv eller?jag spana på den innan jag köpte
min,har en 67a själv :)
volvo 144a 72 sommarbilen
volvo amazon 67a sommarbil,bruks
passat 99 bruksbil
volvo v40-01 sambons kärra
saab 99-83 bruks,
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Helt rätt.....!!!!

Den stod i Svalöv. Jag hade en annan på gång, men det blev denna till slut. Ville först bara ge 4000 men jag blev övertalad till att ge 5 papp för den. jag tycker det var värt det med tanke på skicket.

Jag har grävt lite mer i bilen nu och kan ärligt säga att jag har inte hittat ett enda hål på den. Det enda som är "kasst" är det som syns på passagerardörrens underkant.
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Har nu monterat ihop toppen med vad det tillhör. Så nu dröjjer det inte länge förrän Starttest nummer ETT ska inledas.........

Ska bli spännande.......
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

121 wrote:Vad har hänt med kurvhandtaget på instrumentbrädan? Det ser nästan mumifierat ut. :D
Ja du.......Jag vet faktiskt inte ??? Måste vara nått konstigt fenomen som orsakat det....
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Woohayyyy.........

Inte alls...!!!!

Var redo att starta min lilla pärla igår. Stod i regnet och gjorde dem sista inställningarna. Eftersom jag fattas ett tändningslås, så var jag tvungen o tjuvkoppla den. Jag hade laddat batteri i min digitala kamera för att filma denna historiska händelse. Kopplade in kabel mellan startmotor och batteri.........KIIIIIRRRRR........ var det ända jag fick till svar.

MÖÖÖG o ELENDE !!! Startmortorn kass ????? Jag misstänker det i alla fall. Så det blir till att skruva ner den och lämna in till experten i Hörby. Elmotorverkstan. Jäkla duktig kille och relativt billig också. Tänkte jag skulle ta med generatorn med. Göra två flugor på smällen.....typ

Ser fram emot att få visa filmen sen......... Den ska bara igång, så är det.......Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by Hasse63 »

Trodde jag hade skrivit här Hm. måste ha glömt att klicka på skicka efter jag har förhandsgranskat... hur som hälst:

Den ser ut att vara i riktigt bra skick, hel inredning, lite rost, "putsbart" krom . Fattas bara lite kärlek här och där så ser den fin ut... vad man kan se av bilderna i allafall. :D
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Helt Rätt Hasse......

Jag har själv inte hittat ett enda hål i den (Förrutom där det ska vara hål... :D )

Ska nu i morgon börja så smått o se om jag kan slipa ner all ytrost som ligger på tak o dörrar. NÅGRA TIPS ??? Jag tänkte själv ta med borrmaskin o stålborste för att få bört det grövsta o sen med metallslippapper. Grundar väl med Zinkspray och sen lackar jag väl bara själva partiet. Får se hur det blir......

Misstänker att det blir Hellackering av taket dock. Sen ska väl startmotorn vara färdig, så jag kan starta skönheten.

Hon har för övrigt fått namnet WELMA !!! (Så tossig man är egentligen)
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by Hasse63 »

Låter riktigt skoj att det inte finns några hål, ovanligt är det också, synd att den fått stå på gräs vilket inte är bra.

Eller punktblästra men det blir gropar i lacken hur du är gör så vida du inte fyller upp dom med grundfärg och lack. fläckig blir den oxå men rosten försvinner. Funderat på att bara fixa det värsta och sen polera upp den? Vax håller också rosten på avstånd.

Lycka till :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply