Lite bilder som var Utlovat........

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Förlde lite tips att polera upp cromet.........Verkar som det ska kunna fyungera....hehe

Image

Image



Ja du Hasse......Polera bort rosten fron taket. Ser ut som små,små,små kullar med rost. Känner att jag måste slipa på nån vänster........

Men jag kanske ska pröva med att polera.........Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Läste ett litet inlägg på Motor. Någon som hade upptäckt att rotorn satt 180 grader fel. Så genast tänkte jag..."Hmmm. Kanske ska kolla det." Mycket riktigt. Likadant var fallet här. Så det hade inte blivit nån start ändå om jag nu fått motorn att gå runt....HEHE

Men nu e det åtgärdat......Mvh Jörgen

Kollade även om det gick att polera upp rosten på taket. Går INTE......Måste slipa ner, spackla och lacka om hela taket......
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by Rolf »

Verkar som bilen har fått ett bra hem. Kromputs bilder med bra resultat är alltid uppskattat.
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Jahaaa......

Starttest nummer 1: BLACKOUT !!! Använde ett par startkablar, som jag kom på senare, hade legat ute i snön hela vintern. Det hela slutade med att startkabeln gick i sönder.

Imorgon ska jag kolla så att tändstiften tänder samt att få upp lite mer soppa till förgasaren. (Lite snabbare)

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by 123GT »

...nära nu, Jörgen !
Vi håller tummarna att du snart får fart på maskineriet !
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

STARTTEST NR 2 !!!

Kollada så att allting fungerade. Gnista i tändstiften, soppapumpen funka......... Drog till och fick motorn o snurra fint som attan.......

MEN..............

Upptäckte att det sprutade ut soppa ur slangen mellan pump o förgasare. Jäkla tur att där är en ny på väg hit...HEHE. Så på Måndag eller tisdag är det dags för starttest nummer tre........O DÅ JÄKLAR !!!! Vad är det man brukar säga......Tredje gången gillt ??

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by A-masen »

Vad du än gör för att lösa detta, köp inte bränsleslang på Biltema eller Jula. Den kommer att spricka om ett år igen!
Det finns riktig och godkänd slang av bl.a. Trelleborgs fabrikat. Den säljs av OK-Q8 med flera. Den har även ett certifieringsnummer stämplat på slangen, som jag inte har till hands nu, men kolla upp detta.
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Tack så jättemycket för tipset....... Jag tog faktiskt steget värre och beställde på VP Autoparts. Kommer väl nu i början av veckan, misstänker jag........Väntan e lång om man säger

Tänkte att jag skulle fördriva tiden med lite rengöring o putsning...... Så här blev det........

Nytvättning efter ett tag i skymundan..........Kul o se att hon glänser
Image

Image

Image

Alltså...........Har ni någongång sett så fina kofångarfästen som är HELT original........???????

Image

Image

Image
Last edited by horgalaten on Sat Aug 21, 2010 6:22 pm, edited 1 time in total.
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

ÄNNU FLER BILDER.........

Image
Volvo original lampglas. Efter en liten vända under varmt vatten och lite diskmedel, så blev dem som nya

Image
Efter att ha slitit ut stolarna, så blev det till att gänga om inställningsskruvarna.....
Image

Image
Plockade av dörrlisten över tröskellådan...................Sanslöst fint skick. Ofattbart !!!

Image
Dem här originalmattorna kan man väl inte klaga över. Ska dammsuga och gno in med gummirengöring imorgon...

Image
Väldigt fina framsäten..........
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by 123GT »

Fortfarande lika vackert, Jörgen. Ser ut att va en riktigt bra bil du har fått tag på. Kul att se den blomma ut !
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Startade en ny tråd med starten av WELMA !!!

http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... 13&t=10013

Om någon har bevakning av denna tråden.........Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Jag o min kära Marie gav oss på o tvätta mattorna i bilen.........HEHE

Image

Image

Image
Klassisk Före Efter Bild.......

Image

Image

Man kan inte ta för många bilder på sann SKÖNHET !!!
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by Hasse63 »

Härlig bilder.

Går att få blinkersglas och baklycktsglas ännu finare/blankare med lite lackrengöring, är blinkersglasen "blästrade" så kan man slipa med våtslippapper 600- 1200 kornstorlek och sen lackrengöring.

lycka till :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Går o väntar på Bränsleslang, Tändstift och nya Kopplingsdetaljer från VP. Fördrev tiden med att slipa ner och lacka om Kylaren................. Så här blev det.

Image

Image

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re: Lite bilder som var Utlovat........

Post by horgalaten »

Hejsan igen......

Nu har det hänt lite till.... :D :D

Jag skruvade ju loss Kopplings- och Slavcylinder eftersom det inte var nån vätska i dem ändå. Beställde nya renoveringssatser från VP och började putsa o kämpa med att få rent rören. Sen var det bara till och börja sätta ihop cylindrarna igen. Ser väldigt fint ut med nya detaljer.

Image

Image

Sedan så satte jag dit det nya röret mellan kopplingscylindern och Slavcylindern. Min gulliga Marie hjälpte mig med att stampa på pedalen undertiden jag fick en massa hydraulvätska på mig....(Mån tro att hon trivdes.... :o ) Sen efter det så gav vi oss på att få igång motorn igen med den nya provisoriska bränsletanken under huven. HEHE

OCH IDAG !!!!!

Efter att vi spenderat hela dagen på Ekerödsrasten och EM i Traktorpulling, så kom vi hem och direkt så dök jag in i förrådet och hämta framsätet. Satte i det i bilen och startade min lilla pärla. La i Ettans växel och..................

AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHhh VILKEN KÄNSLA !!!!!! Rullade de första metrarna med min Amazon. Sanslöst !!!! Stod och joddlade så glad jag kände mig. Nu blir det nog att jag ska lämna bilen till en kompis, som ska hjälpa mig svetsa på de nya framskärmsbalkarna. Så det blir väl till att plocka av alla detaljer som sitter på de gamla. Sen plockar jag av tanken och ska se vad jag kan göra med den. Det kommer nog bli bra....................

Kommer mer senare............Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
Post Reply