Ingen Stockholms träff på gång ?

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
ragnarsson
Posts: 10
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:09 pm
Location: Sorunda

Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by ragnarsson »

Någon som vet vart Volvo folk träffas och fikar i Sthlms trakten ?

//Ragge 122S -66a//
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by LABBE »

tyvärr har vi varit väldigt dåliga på att träffas i sommar, men det borde vara dags å träffas. vad säger ni andra Kim, Lunkan, Den grå, mfl. :D
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by 122S1966 »

De finns ju Brostugan Lissma Rosenhill Skanssundet osv .
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by Rasmuss »

Vore trevligt att ha lite kvällsträffar nu i Augusti och kanske planera lite samåkning till Classic Barkarby och Ekeby i Eskilstuna?
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by the grey one »

Jaa, gick just en sväng med hundarna och funderade på vad som hände i år...i våras/vintras hade vi någorlunda aktiva i stockholm en liten planeringsträff inför sommaren och det lät väldigt bra MEN sen kom sommaren och som vanligt så formligen försvann maj,juni och juli i ett nafs och nu är i vi i augusti. Men jag har en känsla av att det var inte bara jag som undrar vad som hände med sommaren......

Men men så klart är jag med, den gråe behöver luftas lite.

Lite förslag: på tisdag en liten after work fika(iaf jag börjar jobba nästa vecka) och som omväxling kan vi ju ta brostugan vid sjutiden?!
eller nästa lördag en liten utflykt med amazonerna till något lämpligt ställe..

som sagt jag är med, kom gärna med förslag!
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by LABBE »

låter kul. lördag borde funka. tisdag ska jag tyvärr köra ner en nissan gtr till göteborg. måste bara bearbeta fam ang lörd....
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by 122S1966 »

Lördag ska bli regn och de känns så där.. Har vart i kontakt med Upplandsmotor i Akalla och dom tyckte det skulle vara kul med en väl ordnad träff på deras parkering . Dom ställde även upp med att visa oss runt i deras lokaler . Kan kanske vara någon forma av vår träff 2011 . Och även lyssna med andra Volvo klubbar . Kan ja få lite åsikter :roll:

//Ragge//
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by 122S1966 »

Tyvärr är jag upptagen på tisdag.. Men idén va kanon.. Kom gärna med ett nytt förslag på dag ...

//Ragge//
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by the grey one »

122S1966 wrote:Lördag ska bli regn och de känns så där.. Har vart i kontakt med Upplandsmotor i Akalla och dom tyckte det skulle vara kul med en väl ordnad träff på deras parkering . Dom ställde även upp med att visa oss runt i deras lokaler . Kan kanske vara någon forma av vår träff 2011 . Och även lyssna med andra Volvo klubbar . Kan ja få lite åsikter :roll:

//Ragge//
Kul grej är min spontana reflektion!

det där ska vi absolut jobba vidare på och som sagt gärna få med andra volvoklubbar också.
Vad jag tror att vi måste göra är att bryta barriärer mellan klubbarna-kan nämna i sammanhanget så var vi ett gäng som träffades vid sjöhistoriska förra året och där träffades även volvo turbo klubben= ynglingar med stylade turbobilar ala plastbjäfs å chips men ack vad jag bedrog mig eftersom vi alla har grundläggande samma intresse så förekom det en del intressanta diskussioner och det är ju så att vi kan lära av varandra. Jag menar ställ en weber framför mig så kan jag ta isär och plocka ihop en sådan halvsovande men att stirra ner i en modern bil med all jäkla elektronik så fattar jag noll å andra sidan besitter dessa ynglingar fullständig kunskap om elektroniken men har knappt sett en b20 med dubbla 45 or :wink:
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by the grey one »

122S1966 wrote:Lördag ska bli regn och de känns så där.. Har vart i kontakt med Upplandsmotor i Akalla och dom tyckte det skulle vara kul med en väl ordnad träff på deras parkering . Dom ställde även upp med att visa oss runt i deras lokaler . Kan kanske vara någon forma av vår träff 2011 . Och även lyssna med andra Volvo klubbar . Kan ja få lite åsikter :roll:

//Ragge//
Regn på lördag :roll: menade alltså inte idag utan nästa lördag förslagsvis kan vi ju ta en tripp till Norrtälje där norrtälje traktorklubb ställer ut i socitetsparken samt att det är skördemarknad. Finns det tillräckligt intresse så kan jag ta på mig att prata med traktorklubben så dom kanske kan göra plats för oss samt lägga upp färdväg i trevlig roslagsmiljö :P

så vad säger ni är det någon som är sugen?

MEN då vill det till att ni är lite snabba i vändningarna så jag har gott om tid!
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by the grey one »

the grey one wrote:
122S1966 wrote:Lördag ska bli regn och de känns så där.. Har vart i kontakt med Upplandsmotor i Akalla och dom tyckte det skulle vara kul med en väl ordnad träff på deras parkering . Dom ställde även upp med att visa oss runt i deras lokaler . Kan kanske vara någon forma av vår träff 2011 . Och även lyssna med andra Volvo klubbar . Kan ja få lite åsikter :roll:

//Ragge//
Regn på lördag :roll: menade alltså inte idag utan nästa lördag förslagsvis kan vi ju ta en tripp till Norrtälje där norrtälje traktorklubb ställer ut i fäsna gård strax norr om norrtälje samt att det är skördemarknad i norrtälje. Finns det tillräckligt intresse så kan jag ta på mig att prata med traktorklubben så dom kanske kan göra plats för oss samt lägga upp färdväg i trevlig roslagsmiljö :P

så vad säger ni är det någon som är sugen?

MEN då vill det till att ni är lite snabba i vändningarna så jag har gott om tid!
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by the grey one »

LITE INFO OM VETERANTRAKTOR TRÄFFEN FÄSNA GÅRD

4) VETERANTRAKTORERNAS DAG vid Färsna gård: lörd 14 augusti (reservdag vid regn 15 aug) Tid: 11-16.

Utställning, skördearbete, v-traktordragracing, v-traktorpulling, godisregn, lotterier bl a på liten tramptraktor, servering, kaffe, hamburgare, provsmaka kolbullar (Skogsstyrelsen) m m - alla veteranfordon välkomna. Fordon äldre än 30 år fri entré (föraren) + plats på separat parkering nära utställningen. Entré vuxna 80 kr. 0-17 år gratis. Fri parkering.

PROGRAM OCH TIDER (prel)

11.00 Området öppnas för allmänheten.
11.15 Höskörd med slåtter och hässjning på gammalt vis.
11.50 Godisregn för barn och vuxna!
12.00 Skördearbete med självbindare - skylning på krakstörar och fyrbandingar.
12.20-12.58 Defilering v-fordon med information i högtalaren (föranmälan vid ankomst)
12.50 Godisregn för barn och vuxna!
13.00 Veterantraktordragracing parallellkörning med två fordon åt gången. I år större än någonsin (endast för förhandsanmälda fordon). Förhandsanmälan vid ankomst till utställningen.
13.50 Godisregn för barn och vuxna!
14.00 Höskörd en gång till. Lieslåtter - Se och lär! Roslagens Naturskyddsförening och Norrtälje Naturvårdsstiftelse ordnar aktiviteten.
14.00 Plöjning - uppvisning
14.30 Tröskverket kör igång
14.50 Godisregn för barn och vuxna!
15.00 Veterantraktorpulling (dragning av tung balja med allt tyngre och tyngre vikter). Tre klasser: lätta, medeltunga och tunga. Förhandsanmälan vid ankomst till Färsna.
15.50 Godisregn för barn och vuxna!
16.00 Dagen avslutas med en alla tiders defilering där alla fordon som önskar kan delta

HELA DAGEN
* Utställning v-traktorer, v-bilar, v-mc, v-scootrar, m m
* Kolbullar gräddas – lär dig mer om motorsågning, Skogsstyrelsen medverkar
* Norrtälje Naturvårdsstiftelse medverkar, Susanne Jansson
* Gasolina kommer till Färsna den här dagen.
Koka kaffe på en fis - biogas på gödsel från Kragsta
* Godisregn för barn och vuxna - 5 gånger under dagen!
* Servering på åkern, korv, hamburgare, läsk, kaffe m m. Vid gården Färsna är Café Tupplidret öppet, Färsna 4H sköter caféet med glass och fika
* Hölass draget av veterantraktor för barn och vuxna (10 kr per åkande)
* Lotteri på ”barntraktor” får provköras av alla barn
* Husen vid gården öppna för allmänheten
* Squaredans vid gården (tider meddelas senare)
*Toaletter vid gården; även handikapptoa

the grey one wrote:
the grey one wrote:
122S1966 wrote:Lördag ska bli regn och de känns så där.. Har vart i kontakt med Upplandsmotor i Akalla och dom tyckte det skulle vara kul med en väl ordnad träff på deras parkering . Dom ställde även upp med att visa oss runt i deras lokaler . Kan kanske vara någon forma av vår träff 2011 . Och även lyssna med andra Volvo klubbar . Kan ja få lite åsikter :roll:

//Ragge//
Regn på lördag :roll: menade alltså inte idag utan nästa lördag förslagsvis kan vi ju ta en tripp till Norrtälje där norrtälje traktorklubb ställer ut i fäsna gård strax norr om norrtälje samt att det är skördemarknad i norrtälje. Finns det tillräckligt intresse så kan jag ta på mig att prata med traktorklubben så dom kanske kan göra plats för oss samt lägga upp färdväg i trevlig roslagsmiljö :P

så vad säger ni är det någon som är sugen?

MEN då vill det till att ni är lite snabba i vändningarna så jag har gott om tid!
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by 122S1966 »

Åker till Turkiet på fredag så tyvärr blir det lite svårt .

//Ragge//
Peter Widell
Posts: 209
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:37 pm
Location: Upplands väsby

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by Peter Widell »

Ja det skulle va kull men det blir inte med amazonen min.
Volvo amazon 61-62 topp skick
Medlem 7187 Svenska Volvo Amazonklubben
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Ingen Stockholms träff på gång ?

Post by LABBE »

jag blir så arg. traktorgrejen låter skitkul. (jag e ju bondgrabb från början) åså kommer jag på den 14e va de nåt. jo bröllop jag ska gå på bröllop. hur kan man gifta sig den 14e aug. de e ju acs uppsala o fräsna traktorträff ju. typiskt. :x
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Post Reply