VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Stora och små, minst 2 personer. Samt andra samlingar av gamla volvobilar tex bilder från rallyn. Moderatorer
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by LABBE »

HALLÅ ALLA AMAÄGARE OCH INTRESSERADE: 18/9 är det saker på gång vid VP i Rotebro. så vi syns väl där. eller?
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by the grey one »

ja e me....
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by 122S1966 »

Kan väl bara bli bättre ... Känns som Sthlm och Amazon är lite dött vad det gäller uppslutning till olika upptåg

//Ragge//
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by Rasmuss »

Jo vore kul om vi kunde samla alla Amazoner på ett ställe..
Vi lyckades ju rätt så bra på Barkarby trots att ingen klubbrepresentant var där och organiserade..
Riktigt tråkigt att vi inte kan organisera något liknande dom gör i dom andra Volvo klubbarna..
Både Barkarby och nu senast på Ekeby igår fanns det klubbaktiviteter som tex värvning av nya medlemmar osv..
Men inte från Amazonklubben.
Jag försökte lite förra året att ordna med platser för Amazonklubben på olika event runt om i mälardalen.

Men det är ju upp till oss alla som är med i klubben här i mälardalen att driva detta och om inget intresse finns..

/Jonas
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by LABBE »

tyvärr råkade jag sova bort classic på barkarby. men siktar på lions i vallentuna. och självklart vp förstås. kan tänka mig en liten omväg för att mötas upp då jag bor i jämnhöjd så att säga... låga aman paja ju på väg till whells barkarby så man fick ju hämta firmabilen å bärga hem den igen. men mötas typ bilia haganorra den 18 e de nåt?
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by 122S1966 »

Hej här åxå... Ställer gärna upp och försöker få till något kul . Har t.ex vart i kontakt med Upplands motor i Akalla och dom tyckte idén va kul att fixa en "gammel bilstäff" . Dom visar gärna runt oss i lokalerna osv bara vi kan ordna till datum och att det verkligen kommer bilar dit . Kanske vi ska höra med övriga Volvo klubbar... Finns det någon mer "som orkar" dra lasset? Vi har ju några i region mälardalen med låga medlems nr som borde ha lite erfarenhet av treviga upptåg och träffar . Eller man kanske sticker ut hakan för långt nu ?!? . Någon/några som känner sej manade att hjälpa till och ta tag i den dåliga uppslutningen eller iaf få oss lite strukturerade även fast vi inte håller till i Borås Gbg trakten

//Ragge//
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by Rasmuss »

Pratade med Ulrik på VP idag och tydligen är det PV-klubben som håller i organisationen men i vilket fall skulle dom försöka dela upp bilarna efter modell.
Vore kul om vi kan få dit riktigt många Amazoner.

/Jonas
122S1966
Posts: 39
Joined: Wed Aug 04, 2010 6:34 pm
Location: Sorunda

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by 122S1966 »

Jag hoppas det blir väder för attta ut Amazonen till VP dagen annas blir det annat färdmedel men dit ska jag iaf

//Ragge//
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by Cornelia »

Nu kommer Amazonklubben att vara representerad i Sollentuna också. Det är medlemmar som åker upp från Göteborgs trakten för att representera klubben (dvs oss), och det tackar vi för.
Det är alltså inte "styrelsen" eller "Amazonklubben" som åker upp, utan det som är klubben dvs ett par medlemmar.
Vi medlemmar (alltså klubben) efterlyser fler medlemmar som kan tänka sig att åka på träffar och marknader och representera oss andra medlemmar i form av "klubben". Det finns personer som kan hjälpa till med att skicka flagga, banderoller, broschyrer, tidningar och ev klubbregalia för försäljning. MEN detta sker INTE per automatik, det krävs en namngiven mottagare med en leveransadress. Representationer sker inte om det inte finns medlemmar som är villiga att ställa upp på lokal nivå. Nu faller det sig väl så att vi i väst har lite enklare, tack vare närheten till klubblokalen, men det är inte utan engagemang.

Om ni är villiga att ställa upp på er ort så lägg ett pm till mig så tar någon kontakt och diskuterar de praktiska bitarna.

Som sagt => väl mött på nästa träff/marknad!
/tina
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by the grey one »

nu närmar sig träffen hos vp autoparts och det skulle vara kul om vi kunde komma i samlad trupp till VP så mitt förslag är:

Vi träffas på volvo parkeringen i sollentuna( Upplands motor kronåsvägen 2-4) Klockan 9.00.


det vore kul om så många som möjligt kunde ställa upp på detta, skriv gärna i forumet om ni kommer.
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by Ragge »

har någon i huvustads regionen visat intresse än cornelia ????
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by Cornelia »

En, tror jag. Då jag inte riktigt har fått info om var vederbörande bor kan jag iallafall säga att det är tre personer som visat intresse varav två i Göteborgstrakten. Men jag vill inte göra detta till en tävling om vem som är bäst eller så, det viktiga är att vi får in medlemmar som kan tänka sig att hjälpa till någon gång per år. Borde inte vara omöjligt. Det är ju inte bara i Stockholms trakten som det är lite knapert med representationen av klubben.
Det kommer att finnas representation i Sollentuna så ta tillfället i akt och prata med Lars om vad och hur ni kan tänka er att hjälpa till!
Allt engagemang är av godo och uppskattas!!
/tina
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by Ragge »

Cornelia wrote:Allt engagemang är av godo ....

även när jag är med ???? hahahha !
the grey one
Posts: 174
Joined: Sat Jun 13, 2009 10:50 pm
Location: Åkersberga

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by the grey one »

Ragge wrote:har någon i huvustads regionen visat intresse än cornelia ????
Jaa, Ragge vi försöker så gott vi kan :wink:
Duvgrå 65:a med 27000 välservade mil på mätaren(var femhundrade mil sen ny!!)
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: VP AUTOPARTS marknad finbilsuts. 18/9 07.00-15.00.

Post by Ragge »

jaaa det gillar vi !!! tror det finns extra grejer , men det vet Lars som åker upp till sollentuna . vore kul om gänget däruppe hade flaggor och annat när ni träffas så ofta och syns så mycket . mycket bra reklam för klubben !!
Post Reply