Konvertering från likström till växelströmsgenerator

Moderatorer
metalmannen
Posts: 90
Joined: Fri Jan 30, 2009 12:32 am

Re: Konvertering från likström till växelströmsgenerator

Post by metalmannen »

Hmmm...fundera också på ett sådant här byte...men efter att ha läst det här känns det nästan lika bra att behålla sin gamla likströmsgenerator :P
Finns inget vackrare än B18 mysiga tickande
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Konvertering från likström till växelströmsgenerator

Post by QV »

metalmannen wrote:Hmmm...fundera också på ett sådant här byte...men efter att ha läst det här känns det nästan lika bra att behålla sin gamla likströmsgenerator :P
humm skriver jag så illa alltså.......

Bytet (inkopplingen) är inte svårt när väl den nya generatorn sitter där. I min värld är det svåra att få den nya generator att linjera med remskivan. Men vi har alla olika bekymmer beroende på inriktning och intresse......

/Janne

läste sent i går att donatorgeneratorn skall ha en diameter på 2 till 2,5" på remskivan.
Detta från en källa som jag har förtroende för. Denna källa rekomenderade max 70 ampere på generatorn för att skydda vattenpumpen.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
metalmannen
Posts: 90
Joined: Fri Jan 30, 2009 12:32 am

Re: Konvertering från likström till växelströmsgenerator

Post by metalmannen »

QV wrote:
metalmannen wrote:Hmmm...fundera också på ett sådant här byte...men efter att ha läst det här känns det nästan lika bra att behålla sin gamla likströmsgenerator :P
humm skriver jag så illa alltså.......

Bytet (inkopplingen) är inte svårt när väl den nya generatorn sitter där. I min värld är det svåra att få den nya generator att linjera med remskivan. Men vi har alla olika bekymmer beroende på inriktning och intresse......

/Janne

läste sent i går att donatorgeneratorn skall ha en diameter på 2 till 2,5" på remskivan.
Detta från en källa som jag har förtroende för. Denna källa rekomenderade max 70 ampere på generatorn för att skydda vattenpumpen.

Var inte alls så jag menade :)

Mena bara det med el och sådant är inte min starka sida... håller mig ifrån det så gott jag kan :)
Finns inget vackrare än B18 mysiga tickande
Post Reply