VARNING För Tony Granqvist!!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
tollesson
Posts: 81
Joined: Tue Jan 19, 2010 9:34 am

VARNING För Tony Granqvist!!

Post by tollesson »

Tony Granqvist är en riktig j..vla lurendrejare som blåser oss i södra och mellersta Sverige!

Jag hade annons ute på Blocket.se och i Classicmotor om att jag sökte ett svart baksäte till en amazon kombi, en dag fick jag ett samtal utav en Tony som bor uppe i Luleå och hade en amazon kombi som skulle skrotas eftersom den inte gick att rädda och hans farmor hade haft den för många år sedan, men inredningen var i ganska bra skick så den kunde han sälja.
Han ville att jag skulle betala fraktkostnaden i förskott och sen resten av pengarna när jag fått grejerna, 500kr ville han ha i förskott och jag tyckte det lätt rättvist. Så några kvällar senare så skickade jag över 500kr till hans konto och han skulle skicka det på torsdagen (detta var måndag) eftersom han var ledig då.

Jag frågade på torsdag om han skickat men det hade han inte hunnit för annat kom ivägen, men han skulle skicka så jag kunde ha det i mitten på veckan därpå.okej lät bra
3 första dagarna skickade jag flera gånger och undrade om han skickat???
Han ursäktade sig och sa att han krockat med bilen i måndags så han har legat på sjukhuset och inte kunnat skicka sätet och dörrsidorna. Han sa även att han hade hittat instruktionsboken som han skulle lägga med vid sätet. Lät trovärdigt så jag gav han några dagar till

Så nu snart 4 veckor senare så har han bara sagt att han har fullt upp men gör sitt bästa, och jag har sagt att min Amazon kommer snart ifrån lack och då vill jag ha sätet m.m

Så här står jag nu och väntar, 500kr fattigare, inte så mycket pengar men för mig som e student så är det en heldel.
Svart Amazon kombi -66
tollesson
Posts: 81
Joined: Tue Jan 19, 2010 9:34 am

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by tollesson »

Så jag fick fram hans hela namn via eniro och googlade på det och fick säkert fram 4-5 olika forum som varnade för honom att han lurat många och hade massa polisanmälningar mot sig. Och han hade visst åkt dit i förra fjol men hade börjat igen i somras förstod jag det som.

Så nu står man har utan säten och en bil som e färdig ifrån lack om 3-4 veckor och förväntar mig inte längre att få något säte så jag har bett honom att få tillbaka mina pengar men det kan jag nog glömma

Så Varnar er andra här med. Ringer det någon Tony ifrån Luleå med mobilnr 076 840 6453 så lägg bara på

Mvh Tollesson
:evil:
Svart Amazon kombi -66
vidingsbo
Posts: 6
Joined: Thu Sep 01, 2011 9:14 am

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by vidingsbo »

Konstigt att vissa hönsjärnor är beredda att riskera kompanistryk för en 500 lapp.
Har dessutom sett varningar om den här killen i andra forum.Hoppas någon annan kan bidra med ett säte åt dej.
Bosse.
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by Amazon »

Jag har också råkat ut för honom för något år sedan. Han ville jag skulle sätta in halva kostnaden för grejorna jag skulle ha (ca 2000SEK) men det gjorde jag inte som tur var, däremot blåste han mig på fraktkostnaden (500SEK). Han är en ganska känd bedragare tydligen som har lurat massor med folk. Polisen verkar dock inte bry sig ett dugg för de lade bara ner min anmälan. Det är ju sånt som får en att vilja ta lagen i egna händer.
Volvo P1200VB 1958
tollesson
Posts: 81
Joined: Tue Jan 19, 2010 9:34 am

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by tollesson »

många bäckar små......
Men praktiskt taget så har man ju gett bort pengarna så finns ju ingen lag vad jag vet som gör att man kan sätta dit honom ordentlig :evil:
Svart Amazon kombi -66
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by Eiler »

Ett sånt j..la svin, synd att ingen har fått tag på han.
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by Blomquist »

Läste på ett ställe att man var igång med att chartra en buss(!)
för att åka upp för att prata med honom.
Man skulle alltså göra en samlad aktion så att säga.
Måste vara jobbigt att läsa en sån sak på nätet.

Det är inga dåliga grejer han ligger inne med på Blocket.
Hela kaross-sidor, balkar, skärmar mm. Allt Volvo original från gammalt lager.
210 -64, 223 -68
daniel_sandberg
Posts: 355
Joined: Wed Apr 02, 2008 10:54 pm
Location: Umeå

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by daniel_sandberg »

Men det är ju bra att det skrivs om honom så fler får upp ögonen för han. Men lite korkad verkar han ju dock vara om han utger sig att vara den han är och dessutom inte ens ringer med skyddat nummer :P Nästan så han förtjänar kompanistryk som någon av er andra föreslog. Eller vänta nu. Ta bort nästan.. Han förtjänar det..
Amazon 121 1967
PV 544 1961
http://danne84.blogspot.com - min blogg med lite skitsnack och blandade bilder
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by Pälle »

Usch och fy för lurendrejare, polisanmäl honom!

När jag nu tänker efter så vill jag minnas att han är omskriven på ett av våra mercedesforum också.

Du har PM snart tolleson ang baksäte.
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
syberius
Posts: 1
Joined: Thu Mar 06, 2014 1:25 pm

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by syberius »

Hej.

Förjävligt att bli lurad!
Men förra veckan det hände mig 2 gånger.

Första gången:

Vid snöskottning gick sonder insprutningspumpen på min traktor.
Jag skrev annons på Blocket, att jag skulle vilja kopa en sådan pump.
Och jag kommer att prata med TONY GRANQVIST men han sa mig att han ar TONY TAAVOLA i Boden.
Han ringde upp mig och sa att han hade de jag sökte.
Han berättade att han har ett transportföretag och har i lager insprutningspumpen som jag behöver.
Han är mycket, mycket skicklig!
Låter så trevlig och trovärdig.
Och nu jag är en av de som blivit blåst av Tony, han har då uppgivit sin fars konto Stig Taavola - swedbank 8201-6 4365106-6
Jag har pratat med honom hur många gånger som helst där han lovat att sms kolli id. - Utan något resultat.
Exakt alla hans löften bryts.
Använder en oregistrerad telefonnummer: +46738372095
Så nu Tony är rikare med mina 3.300 kronor

Tony Granqvist är mycket populär i hela Sverige, men innan jag betalade honom, tyvärr jag inte visste om det.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 6&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;

Tjuven och svindlare!
Polisanmäld.

Den andra gången

Samma dag fick jag ett meddelande till, från en man som hävdar att han heter Leif Andreasson.
(Jag är inte säker att detta är sant)
Jag fick från honom ett mail med det IP-adressen: 90.232.25.149 - leif_andreasson@hotmail.com
Han skrev att han bor i Skåne, 2 mil söder om Ångelholm och har exakt insprutningspumpen som jag behöver för endast 1.000 kronor med fraktkostnad.
Han skrev att jag kan skicka pengar till följande bankkonton:
swedbank cleri nr 8214-9 konto nr 9933580798 konto innehavare leif andreasson
eller på
handelsbanken cleri nr 6785 konto nr 735206678 konto innehavare leif andreasson

Jag trodde -det kommer att bli bättre när man har 1 extra pump som reserv.
Jag skickade tusen spänn medveten om risken.
Naturligtvis - har inga pumpar.
Ingen kontakt med säljaren.

Tjuven och svindlare!
Polisanmäld.

Och på detta sätt i en dag jag blev lurad på 4.300 kronor
Men de som svider mest är väl att man är så jävla godtrogen och låter sig luras.
Det värsta är att min traktor är fortfarande utan insprutningspump och snö fortfarande kommer.

Hälsning från ännu en lurad.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by A-masen »

Skriv om detta på alla tänkbara forum så att det når ut till så många som möjligt. Det är förmodligen effektivare än vad Polisen kan åstadkomma? Dom har ju inte tid med sådan brottslighet. Dom är fullt upptagna med att övervaka hastigheten på motorväg.
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by Amazon »

Den här snubben har hållit på i många år nu, hur länge ska det få fortgå? Vad i helsike sysslar polisen med? Ska det vara så svårt att få fast honom måste det vara något stort fel på det svenska rättssystemet.
Volvo P1200VB 1958
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by Amakombi »

luriga snubbar finns överallt tyvärr!, grundregeln som vanligt, betala aldrig nåt i förväg!!
Fredrik Lofter
Posts: 528
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:00 pm
Location: Stockholm
Contact:

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by Fredrik Lofter »

Amakombi wrote:grundregeln som vanligt, betala aldrig nåt i förväg!!
Tar absolut inte beteendet ovan i försvar på något sätt, men samtidigt skulle jag aldrig skicka något utan att ha fått betalt först. Det finns ju folk som luras på det hållet också.

Mvh,

Fredrik
Volvo Amazon 121 | P131341S | 324684 | 97 | 430-595
Titta på och skicka in dina amazonbilder till http://volvoamazonpictures.se
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: VARNING För Tony Granqvist!!

Post by Amazon »

Blir lite svårt att göra affärer om grundregeln dels är att aldrig betala något i förväg men även att aldrig skicka något utan att få betalt. Då återstår i så fall att skicka via efterkrav, lite tråkigt bara om mottagaren inte löser ut.
Volvo P1200VB 1958
Post Reply