PV- SPORT

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Marqzter
Posts: 40
Joined: Mon Mar 11, 2013 1:45 pm

PV- SPORT

Post by Marqzter »

;) hoppas detta inlägg får vara kvar som det är och inte redigeras på något sätt..


sålde min amazon för att ja va sugen på en pv. två dagar efter ja sålde amazonen köpte jag därför en pv. tanken var att bygga en vild custom av den.. taksänka, förlänga skärmar, molda osv osv. de visade sej sen att bilen jag köpt är en pv 61:a äkta SPORT med alla tillbehör kvar 4 ägare på pappret å i rätt bra skick trots allt.

har fått höra att en pv sport är värd lite mer pengar än en vanlig och har därför blivit lite tveksam.
ska man kapa å bygga custom av den eller fixa upp den så gott de går, besiktiga å sen sälja??
jag undrar vilket värde en besiktigad och körklar SPORT kan ligga i för prisklass idag.

jag skulle för min egen del kunna sätta kapen i den (det är ju bara plåt) men vill samtidigt inte göra en något "idiotiskt" om det finns möjligthet att få bra betalt för den vid eventuell besiktning.
är de att jämföra med en 123gt vill jag nog inte kapa..

vad säger ni som kan volvo?
Ola O
Posts: 470
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:23 am
Location: Staffanstorp

Re: PV- SPORT

Post by Ola O »

Synd att såga sönder en PV 544 Sport?, Visst är det det.
Samma hysteriska summor som en Amazon 123 GT betalas oftast inte för en PV men den är verkligen inte värdelös.

Typkoden för en sport är oftast 11234 C om din bil är en 1961/62.

Ju svårare det blir att återställa bilen till original, desto lägre blir värdet.

Du gör som du vill med din bil men om du nu skall göra det du vill med en PV, välj då en annan "vanlig" PV istället.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: PV- SPORT

Post by Arne »

Ja, ska du customisera så bygg på en vanlig PV. Sporten betingar ett värde på minst 70000 kr om den är i hyfsat skick.
AVG
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: PV- SPORT

Post by xorox_88 »

bygg om ba :)
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Marqzter
Posts: 40
Joined: Mon Mar 11, 2013 1:45 pm

Re: PV- SPORT

Post by Marqzter »

blev ingen strikt orginal renovering. ingen taksänkning dock. såhär ser den ut nu.
besiktigad och körklar 2 år framåt. va tror ni värded kan ligga på ifall ja får för mej att sälja den?

Image


Image

Image

Image
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: PV- SPORT

Post by A-masen »

Den ser väldigt nertyngd ut. Har du 10 verktygslådor i skuffen? :? :shock: :-)
Nils Järnberg
Posts: 105
Joined: Thu Aug 09, 2012 12:40 pm
Location: Dingle

Re: PV- SPORT

Post by Nils Järnberg »

Ett måste vid vinterkörning med PV :)

Allvarligt skojat så tycker jag det är ett riktigt skönt stuk på den, PV passar fint som blysläde.
Jag tycker du ska behålla den och bygga vidare.
Designen på pinstripingen var bra.
Äntligen med Amazon igen!
Marqzter
Posts: 40
Joined: Mon Mar 11, 2013 1:45 pm

Re: PV- SPORT

Post by Marqzter »

ah. ja ä så väldigt sugen på att bygga riktig custom av en pv! :) denna kommer aldrig kunna bli en fin orginalbil.. om man inte lägger ut 15k i ny ekonomiplåt. en orginal lackering och fixa så den ser orginal ut kanske kan höja värdet lite om den nu ska säljas? kanske lägga ut en intressekoll på bilen i detta skick å se va man kan få för den, för att sätta kapen i en vanlig 544/444 istället för denna som ä sport?
Post Reply