Tankar kring inköp och ombygge av Volvo amazon kombi.

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Mr. J.
Posts: 2
Joined: Tue Jan 14, 2014 3:38 pm

Tankar kring inköp och ombygge av Volvo amazon kombi.

Post by Mr. J. »

Jag har länge gått runt och suktats på att införskaffa mig en amazon kombi. Gillar verkligen utseendet och att den inte liknar dussenbilarna nu förtiden.

Det jag däremot inte gillar är äldre, trötta motorn och gamla tekniken överlag.

Drömbilen skulle vara en Amazon kombi med BMW E92 fram och bakvagn, motor, drivlina, växellåd (manuell) … rubbet. Tänk er en E92:a fast med Amazon kaross på och Amazon inredning.

Bilen skulle ha kolfiber skärmar (något breddade), motorhuv, baklucka, front och lite annat som går att ersätta.

Tycker personligen att det är fult med sänkta bilar och stora kromade fälgar! Amazonen skulle ha vanliga höjden med något breddade original fälgar.

Till saken hör att jag kan mecka och har meckat en del med Porschar, BMW osv men bor nu i en lägenhet och har ingen tillgång till garage. Har däremot tillräckligt mycket stålar för att kunna starta och slutföra ett sådant projekt.

Skulle man kunna bygget godkänt som amatör byggd fordon eller ombyggd fordon?

Nu söker jag efter någon/några eller någon företag som skulle kunna förvekliga min dröm.

Även tips mottages tacksamt =)

Mr. J.
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: Tankar kring inköp och ombygge av Volvo amazon kombi.

Post by Henrik Landin »

Det blir ett amatörbygge direkt. Men ett tips, hör med Gustav Ulander på SFRO, han finns på bland annat Sävarturbo, Rejsa och andra forum under namnet therealpinto, Skicka han ett PM så förklarar han hur du ska gå till väga osv.
Administratör
Mr. J.
Posts: 2
Joined: Tue Jan 14, 2014 3:38 pm

Re: Tankar kring inköp och ombygge av Volvo amazon kombi.

Post by Mr. J. »

Tack! Ska bli.
Post Reply