Tips om Verkstad eller kunnig person i Skåne!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Thunderchrome
Posts: 2
Joined: Sat Jun 28, 2014 12:15 pm

Tips om Verkstad eller kunnig person i Skåne!

Post by Thunderchrome »

Hej gott folk,
Har flyttat till Göteborg men har en vacker men lite ringrostig och mycket obesiktad 223:a -65 som står i trakten runt Linderöd/Hörby. Jag arbetar för närvarande väldigt mycket och har inte tid med något projekt själv så jag planerar att lämna in den för fix så den inte bara står där nere.
Det som behöver fixas inför besiktning och körningen upp till Götet är Bromsar, Nya däck och Overdrive (vet inte om den är körd eller bara behöver en kunnig titt) samt en översyn av elsystemet eftersom det nya batteriet laddar ur sig på ca 10 dar stillastående.

Min fråga till er är nu om någon känner till en lämplig person/verkstad att höra av sig till, gärna i närheten?
När man frågar varje jäkla verkstad så säger de att de kan fixa det inga problem men jag vet ju att det är en sanning med modifikation, jag vill gärna ha någon som kan och älskar amazon.

Hoppas verkligen någon har något tips! :D
Dieseltroll
Posts: 478
Joined: Thu May 28, 2009 6:54 pm
Location: Lund

Re: Tips om Verkstad eller kunnig person i Skåne!

Post by Dieseltroll »

En gång i tiden hade jag en del kontakter med HS Bil Service. Håkan som äger firman är väldigt duktig och en stor del av hans verksamhet kretsar kring att renovera veteranbilar åt andra. Verkstaden ligger kring Dalby, visserligen en bit från Linderöd men det är iallafall närmre än Göteborg... Nu är det ett par år sedan jag hörde något senast, så det kan faktiskt vara så illa att han har gått i pension. Men om du vill kan du alltid ringa och höra. I värsta fall kanske han känner någon annan som kan hjälpa dig.

Lycka till!

// M
Amazonägare sedan 09-09-07: Sandgul 2-dörrars 65:a
Dieseltrollets 65:a [Rullande Renovering]
Thunderchrome
Posts: 2
Joined: Sat Jun 28, 2014 12:15 pm

Re: Tips om Verkstad eller kunnig person i Skåne!

Post by Thunderchrome »

Tack så mycket, ska absolut ringa och kolla upp det. Till Dalby ska jag nog kunna ta mig.
Fredrik Lofter
Posts: 528
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:00 pm
Location: Stockholm
Contact:

Re: Tips om Verkstad eller kunnig person i Skåne!

Post by Fredrik Lofter »

C.H. BIL O SERVICE AB i Sösdala.

Mvh,

Fredrik
Volvo Amazon 121 | P131341S | 324684 | 97 | 430-595
Titta på och skicka in dina amazonbilder till http://volvoamazonpictures.se
Post Reply