Nya användare

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Nya användare

Post by Lars Bd »

Pga att det är mycket spamregistreringar nu krävs tills vidare att en administratör aktiverar nya användare och inte som tidigare då användaren själv aktiverade kontot. En ny användare som tar ett misstänkt användarnamn och/eller mailadress kanske inte blir aktiverade alls. För att bli aktiverad snabbt ska man använda kända svenska (nordiska) adresser och eller fylla i rätt intressen. Gratisadresser som gmail aol hotmail och liknande kan få vänta om inte andra tecken tyder på seriöst intresse av forumets inriktning.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Nya användare

Post by 123GT »

Tack för infon, Lars.

Så det betyder att som ny användare fyller man i uppgifter som vanligt, eller kommer det krävas att ett antal fält MÅSTE fyllas i och därefter hamnar ansökan i kö hos dig eller annan adm, för godkännande och därefter är man registrerad !? Bara nyfiken...
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Nya användare

Post by Lars Bd »

Man fyller i registreringsformuläret som tidigare men användaren kan inte logga in förrän kontot har aktiverats av en administratör vilket sker i sämsta fall 2 dygn senare, förhoppningen är inom 1 dygn men likt Orsa kompani lovas inget bestämt.
Tanken är att detta ska vara en tillfällig åtgärd och att det snart ska återgå till tidigare rutin.

Efter 5 dygn finns det 69 nyligen registrerade medlemmar som inte kommer att aktiveras.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Nya användare

Post by Lars Bd »

Då forumet nu är uppdaterat försöker vi med användaraktivering igen. 75 nya användare (sedan denna tråds start) är borttagna och 11 st är aktiverade.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Nya användare

Post by 123GT »

Lars Bd wrote: ...75 nya användare (sedan denna tråds start) är borttagna.
Jag fattar inget (och det behöver jag kanske inte göra)...men, 75 st bortagna !!??? :shock: Varför ?
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Nya användare

Post by Lars Bd »

De 75 var anledningen till att det inte gick att ha användaraktivering dvs användare som inte har något som helst intresse av forumets inriktning.
Ingen ny användare är registrerad sedan uppdateringen.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
mon_bil
Posts: 15
Joined: Fri May 27, 2011 11:29 am

Re: Nya användare

Post by mon_bil »

Det var intressant att läsa: jag registrerade mig idag med en hotmail-adress och det blev inte något problem....
Last edited by mon_bil on Mon Feb 06, 2012 6:15 pm, edited 1 time in total.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Nya användare

Post by Lars Bd »

Nu är det så här igen.
Lars Bd wrote:Pga att det är mycket spamregistreringar nu krävs tills vidare att en administratör aktiverar nya användare och inte som tidigare då användaren själv aktiverade kontot. En ny användare som tar ett misstänkt användarnamn och/eller mailadress kanske inte blir aktiverade alls. För att bli aktiverad snabbt ska man använda kända svenska (nordiska) adresser och eller fylla i rätt intressen. Gratisadresser som gmail aol hotmail och liknande kan få vänta om inte andra tecken tyder på seriöst intresse av forumets inriktning.
Har även rensat ut många användare med skumma namn och/eller mailadress så eventuellt kan någon riktig användare också ha försvunnit men den får då registera om sig igen.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
gudu
Posts: 382
Joined: Wed Sep 29, 2010 10:53 am
Location: Kungälv

Re: Nya användare

Post by gudu »

Ett år sedan sist, undrar om spammotorerna har börjat ett nytt varv på alla adresser efter nyår?
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Nya användare

Post by A-masen »

Man kan tro det. Har tittat in på fler motorrelaterade forum och dom här senaste dagarna har varit nästan besvärande. Jag har inte öppnat t.ex. Nikolas Tesla i trimforumet för jag misstänker att det är ett spam. I går var det många fler.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Nya användare

Post by Lars Bd »

En svårare antispamuppgift är inlagd i registreringsprocessen.

Användaraktivering återställd 2012-01-26.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Nya användare 2012-11-01-2012-12-11

Post by Lars Bd »

Då spammarna har löst senaste frågan i registreringsprocessen har jag rensat listan över ej aktiverade användare på omkring 750st. På grund av det stora antalet har någon detaljgranskning av enskilda användare ej skett och därför kan någon eller några seriösa med underliga alias också ha försvunnit i hastigheten.
Kan du inte aktivera ditt nya konto (2012-11-01-2012-12-11) får registreringen göras om.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Nya användare

Post by Lars Bd »

Något har blivit fel i användarregistreringen så att några aktiveringsmail kommer inte fram. Vi har därför ändrat till manuell aktivering och alla användare som registrerat sig och står som inaktiva användare är från nu aktiverade och ni ska kunna logga in med de uppgifter som angetts vid registreringen. De som provat flera gånger och därför har flera användare kan höra av sig så tas överblivna konton bort.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Nya användare

Post by 123GT »

Tack Lars, hoppas att berörda läser denna tråd!

Vill också passa på att fråga dig om du har någon info om Amazon forumets "överlevnad" efter skillsmässan från Bilia!?
Tack också för allt obetalt (gissar jag) jobb som du mfl utför här!
/mvh sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Nya användare

Post by Lars Bd »

Det enda som jag har hört då jag vidarebefordrade informationen är att de (eller i alla fall någon) i styrelsen såg forumet som en viktig del i klubbarbetet men att de behövde någon som är huvudansvarig för forumet. Jag tyckte då att de skulle söka någon här på forumet samt i tidningen men de har inte nämnt något på forumet och inte ett enda ord om det i tidningen så intresset verkar vara minst sagt ljumt. Så här långt är jag inställd på att forumet är borta den 1/5-2013.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply