Främre nedre länkarmar

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
cll05002
Posts: 55
Joined: Sun Dec 09, 2007 3:15 pm

Främre nedre länkarmar

Post by cll05002 »

Har en liten fundering. Har renoverat min framvagn lite lätt och blästrat länkarmarna bla samt målat upp dessa. När jag pressade i de nedre bussningarna hade jag lite småbekymmer pga att de troligen var av den sorten som var lite för stora, vilket jag läst om i andra trådar. Men nu sitter de där, även om kragen vek sig på nån och jag fick rikta den och börja om.

När jag nu provmonterar länkarmen så är innermåttet mellan bussningarnas innerhylsor längre än själva röret som går genom framvagnsbalken. Är detta normalt, eller beror det på att bussningen fått för mycket stryk? Kommer den att dra ihop sig när jag monterar länkarmen och drar åt den länga skruven som håller länkarmen? Jag skrapade bort all färg där bussningens hylsa ska ligga mot länkarmen.

//Christian
cll05002
Posts: 55
Joined: Sun Dec 09, 2007 3:15 pm

Re: Främre nedre länkarmar

Post by cll05002 »

Svarar på min egen fråga.

Det var bara att dra ihop glappet med länkarmsskruven (den långa). Det var inga problem alls.
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Främre nedre länkarmar

Post by amazon guy »

Hade samma "problem" för bara nån månad sen med bussningar inköpta på VP, men det ordnade sig till slut, precis som hos dig.

Dennis
cll05002
Posts: 55
Joined: Sun Dec 09, 2007 3:15 pm

Re: Främre nedre länkarmar

Post by cll05002 »

Tror mina bussningar är köpta hos cvi. kanske alltid blir ett glapp på ca 5mm före man drar ihop allt?
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Främre nedre länkarmar

Post by amazon guy »

Nu när du säger det så minns jag att jag faktiskt fick det problemet med bussningar från Mekonomen (vänster sida - VP, höger - Mekonomen), och Mekonomens var inte samma som VP:s utan var märkes bussningar....kommer inte på nu vad dom hette.....

Dennis
Post Reply