Tims Amazon-65 "vuurstingen, eller ja" *update * 18/6

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Post Reply
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by xorox_88 »

Tog erat råd och tog det på försäkringen iaf.. hon skickad in skadeanmälan igår, så nu äre väll bara för mig å vänta på att få papper hemskickat på de på hur jag ska gå iväga.....

Tog även å bytta lite tänddelar igår så som fördelarlock,,brytare och konding å idag blire en ny rotor oxå, då bilen i fredags började gå skitdåligt å vägrade sen starta dagen efter... Så nu startar den igen
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by 123GT »

Härligt! Hoppas också att du träffar på folk som förstår värdet av en "gammel" bil så att du blir nöjd.
/sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by xorox_88 »

Mja men kommer väll å välja så jag får pengar ist å köper en ny frontplåt eller nått, e ju trotts allt min bruksbil så om jag lämnar in den så kan det bli svårt å ta sig till jobbet :)
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by xorox_88 »

En kompis till mig söker en huvlist och en höger skärmbackspegel till sin ny inköpta 67a ifall det är nån som har
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by Hasse63 »

Tappat din spegel eller har du skruvat av den?

gått bra att besikta med en spegel?... Du har ju dragkrok
:wink: !
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by xorox_88 »

Jag har skruvat av spegeln som sitter på dörren å tappat den som sitter ovanpå dörren :) inte en aning, köpte den relativt nybesiktad med en backspegel. )
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by xorox_88 »

fick bilen skadebessad igår å idag ringde försäkringsbolaget mig, vilket e riktigt snabba ryck, speciellt med tanke på att dom papprena på besiktningen måste dom har fått in idag... ville ha kontantreglering då jag hällre fixar det själv plus att jag inte vill riskera att dom skrotar bilen, skulle iaf få 8tusen för å fixa det själv å det är väll rätt okej, dom hade beräknat på 15tusen med nya delar och jobb osv så å det tyckte dom va lite väl högt ofc med tanke på att det va dom som skulle punga ut det
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by xorox_88 »

bilen har krånglat en längre tid för mig nu, började med att den gick piss vilket sen resulterade i att den vägrade starta dagen efter, lagade den efter typ 1 vecka, bytte typ allt i tändningsväg, då small den igång utan problem..

körde då den 1 dag sen började skiten igen, vägrade starta när jag skulle åka på jobbet, gick då å kliade mig i huvudet några dagar, bytta kondensatorn igen å bytte tillbaka till mitt gamla fördelarlock å då small den ju igång direkt igen.. blev då självklart glad å fick upp hoppet att den nu va lagad på riktigt, det varade dock inte länge, körde den till jobbet dagen efter å påvägen hem så bara stendog bilen för mig utan varning, hostade inte till eller nått -_- då stog man där i eftervägen medans det bara vräkte ner snö och det va rusning då alla skulle hem från jobbet, men över min förväntan så small bilen igång efter en stund gnuggandes, lyckades ta mig nå hundra meter innan den dog igen, å då blev det samma veva, gnuggade igång den körde nå meter å sen va den verkligen stendöd så det fick bli en väldigt kall bogsering hem å nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till med bilen, är såpass så jag överväger å köpa mig en nyare bil ist å låta denna vila tills bättre tider...

det jag försöker komma fram till i min dyslexi historia är vad tror ni de kan va för fel? för soppa får den, tändningslåset? nå jordfel?... har somsagt bytt, fördelarlock, brytare, konding,tändstifft å testat en annan tändspole utan nå framgång
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by ricke »

Hej tråkigt när d jävlas sådär. Har du blåst ur förgasarn? Har du bränslefilter? Jag hade problem med min amazon ett tag när den gjorde liknande din bara stendog o sen funka då var det nålventilen som var knökfull mä skräp så blåste jag ur den o den funka. O jag höll på o felsöka länge innan ja pröva med det. Hoppas d löser sig för dig.
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
Torbo
Posts: 454
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:40 pm

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by Torbo »

Hva med å prøve en annen coil? Den har skapt mange fiourindinger for mange i slike situasjoner. Man kan måle den og finne den i orden, men på bilen virker den ikke eller bare når den selv vil.
Det kan ha noe med alder å gjøre? Selv har jeg opplevd to defekte coiler med to års mellomrom på veteranbiler.
I et veteranbilløp i fjor var det minst et slik tilfelle også...
Det som er synd er at praktisk tak ingen bruker scope lengre, da ville man trolig sett at coilen ikke oppfører seg som den skal ved belastning.

Men det er en billig test å kjøpe en enkel universalcoil og prøve. I verste fall kan det være en grei reservedel?
Unngå høyeffektscoiler, om det ikke er behov, da de er harde mot stiftene.
Altså 4 Ohm og ikke 2-3... 2-3 Ohm kan gå sammen med formotstand.
Før i tiden skrøt man av Boschs røde med formotstand.
Den blå Bosch var også populær for god start, men det ga bilene et ekstra servicebehov... (oftere)...

Men som sagt må man velge ut fra behov, men også serve ut fra behov, f.eks. ved trim må man sjekke ting oftere....
Petter E
Posts: 182
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:31 pm
Location: Skellefteå

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by Petter E »

Snygga bilder :)
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by xorox_88 »

ricke wrote:Hej tråkigt när d jävlas sådär. Har du blåst ur förgasarn? Har du bränslefilter? Jag hade problem med min amazon ett tag när den gjorde liknande din bara stendog o sen funka då var det nålventilen som var knökfull mä skräp så blåste jag ur den o den funka. O jag höll på o felsöka länge innan ja pröva med det. Hoppas d löser sig för dig.

har inte en aning hur man ska göra med förgasare så som blåsa ur, kolla nålventilen osv så det vågar jag mig inte på, och bränslefilter äre ju inbyggt i soppapumpen, har ett löst jag köpte i sommras å som jag inte monterat,, men när man tar bort luftburken å kollar ner i förgasarn så ser man att det sprutar soppa som det ska när man rycker i gasstaget, men somsagt innan jag ''fixade'' den så hade den dålig gnista först å sen ingen gnista allt, därefter byte av tänddelar, men får så om jag orkar gå ut imorrn å kolla gnistan igen
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by xorox_88 »

Torbo wrote:Hva med å prøve en annen coil? Den har skapt mange fiourindinger for mange i slike situasjoner. Man kan måle den og finne den i orden, men på bilen virker den ikke eller bare når den selv vil.
Det kan ha noe med alder å gjøre? Selv har jeg opplevd to defekte coiler med to års mellomrom på veteranbiler.
I et veteranbilløp i fjor var det minst et slik tilfelle også...
Det som er synd er at praktisk tak ingen bruker scope lengre, da ville man trolig sett at coilen ikke oppfører seg som den skal ved belastning.

Men det er en billig test å kjøpe en enkel universalcoil og prøve. I verste fall kan det være en grei reservedel?
Unngå høyeffektscoiler, om det ikke er behov, da de er harde mot stiftene.
Altså 4 Ohm og ikke 2-3... 2-3 Ohm kan gå sammen med formotstand.
Før i tiden skrøt man av Boschs røde med formotstand.
Den blå Bosch var også populær for god start, men det ga bilene et ekstra servicebehov... (oftere)...

Men som sagt må man velge ut fra behov, men også serve ut fra behov, f.eks. ved trim må man sjekke ting oftere....


har inte provat med nån efter den dog för mig, men innan jag fick igång den efter förra gången den slutade å funka, vilket va typ dagen innan så testade jag 2 olika spolar från 240 och 242 utan nå resultat, testade även å koppla direkt ström på dom ifall tändningslåset va trasigt




tack petter
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Torbo
Posts: 454
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:40 pm

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by Torbo »

Det høres bra ut - bra hva som er prøvd.. men noen ganger er det vrient!
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: amazon-65 "el cunto"

Post by xorox_88 »

Nu så har jag fått liv i den igen, visade sig vara både fördelarlocket och tändspolen som var defekt..
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Post Reply