Amazon -66 2-dörrars mild custom

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Tack så mycket!

Var där igår och svetsade och lappade lite igår men när vi skulle till Gävle så gick övre kylaranslutningen av, smart med plastkylare? Efter mycket tankeverksamhet och pul fick jag iaf till det och det bar iväg.

Resan gick skitbra med endast en soppatorsk som problem och på motorvägen kan man ligga i 120-130 utan att plåga bilen.
Fick lite positiva kommentarer och folk som kom och undra hur man hade gjort, kul!

Bjuder på en bunt bilder när jag ändå håller på, ni kanske märkt att jag gillar det?

Image

Image

Image

Image
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by John »

Var lite tveksam i början när du bara hade förlängt skärmarna men nu när stötfångaren och plåten i mellan sitter där så ser det riktigt bra ut :D

//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Shift »

Vilket hantverk!
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Mjaa det blev ju rätt fräsigt, dock lite svetsning och spackling kvar än.. Tar det nästa vecka.

Synd bara att det verkligen syns nu hur mycket bilen skriker efter en taksänkning!
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Har haft fullt upp i helgen med att umgås med långväga besök, inmundiga bärs och åka Amazon. Till helgen dock har jag tänkt hinna svetsat klart skärmarna och köpa spackel och slipgrejer så det blir nån ordning på grejerna.

Bjuder på ett par kort från helgen tills vidare

Image

Image

Image
Presley
Posts: 210
Joined: Sun Oct 03, 2010 2:52 pm

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Presley »

Sweet! Detta ser coolt ut, ser fram mot en taksänkning också :wink:
Hade varit snyggt med ett reservhjul på den förlängda baken, eller? :idea:
Eleganten
Posts: 34
Joined: Tue Apr 17, 2012 10:34 am
Location: Nordvästra C-län

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Eleganten »

Presley wrote:Hade varit snyggt med ett reservhjul på den förlängda baken, eller? :idea:
Aj, aj, aj. Sådana hemska påfund hoppas jag hålls på distans. Dessutom så ser det ut på sista bilden som att det finns plats i bagageutrymmet för reservhjulet.
Stefan - Überverbrennunger @ Cremators Custom Car Club
Amazon -68 2dr top-chop, Amazon -65 4dr {såld}, Electra -59, Kapitän -64, Commodore -75, Golf Mk1 -79
Alla ingrepp är reversibla, det är ju bara en bil!
Marxus
Posts: 46
Joined: Wed Apr 18, 2012 6:00 am
Location: Bollnäs

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Marxus »

Gyllenberg wrote: Jo blir att flytta kofångarn och fylla ut med en.plåt mellan bara. Conniekit blir det verkligen inte men jag tror att det kan se ut lite så ändå om jag behåller PV ribban på kofångarn. Hoppas det blir bra
Vi kan nog vara lugn :)
Volvo Amazon Automatic -66
Presley
Posts: 210
Joined: Sun Oct 03, 2010 2:52 pm

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Presley »

Förlåt, missade det :oops:
Personligen gillar jag conniekit, särskilt om kärran ska taksänkas. Men smaken är som baken. :)
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Presley wrote:Sweet! Detta ser coolt ut, ser fram mot en taksänkning också :wink:
Hade varit snyggt med ett reservhjul på den förlängda baken, eller? :idea:
Vars ska man då blanda groggen? :wink:

Får se om mina bilnycklar ligger i ett brev i lägenheten när jag kommer hem, börjar vara svetsarsugen..
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Devil »

Gyllenberg wrote:
Presley wrote:Sweet! Detta ser coolt ut, ser fram mot en taksänkning också :wink:
Hade varit snyggt med ett reservhjul på den förlängda baken, eller? :idea:
Vars ska man då blanda groggen? :wink:

Får se om mina bilnycklar ligger i ett brev i lägenheten när jag kommer hem, börjar vara svetsarsugen..
Du tog texten ur min dator! Det är ju en perfekt grogghylla du har där och conniekit skall man inte bygga om man inte vet vad man gör designmässigt! Det har nämligen varit snyggt på endast ett fåtal bilar genom tiderna!!(obs! det senaste var inte kritik på din kunskap utan endast ett tips till att tänka några gånger extra)
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Presley
Posts: 210
Joined: Sun Oct 03, 2010 2:52 pm

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Presley »

Devil wrote:Det är ju en perfekt grogghylla du har där
Så sant, grogghylla är ju inte fel 8)
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Slant med tigersågen, får se om det dyker upp nå bilder ikväll dårå..
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Connie-kit, njaaa....

Image

Iaf så kliade det ENORMT i fingrarna efter jobbet idag så jag körde in pärlan och bättrade först på någon svets på ena bakskärmen sen fick jag ett ryck och kapade skiten ur taket. Då delarna av innertaket som går ner mot hatthyllan redan var dåliga innan så fick innertaket sitta kvar tills jag kapat loss det..

Image
Image

Tog inte så många bilder under arbetets gång tyvärr men men. Gick väldigt fint att pressa ihop stolparna med spakblock, tog ungefär 6 cm ur stolparna fram och bak och lutade B-stolparna då jag tycker att det är riktigt sjysst stuk över det.

Image
Image
Image

Syns dock inte så mycket att stolparna är lutade nu när bilen är så hög fram men det torde väl lösa sig skulle jag tro.

Här är ett par bilder efteråt, hann inte med att vinkla bakrutan ikväll men värsta grovgörat är väl klart iaf.

Image
Image
Image
Image

Fortsätter imorrn, kommer nog uppdatering då också
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by John »

Tjusigt :D
Var det blåsigt att köra hem från jobbet utan rutor :P

//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Post Reply