Salt & Peppar Amazonen

Moderatorer
J.Lundin_
Posts: 308
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:31 am

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by J.Lundin_ »

Ja, dom är nog tagna vid detta tillfälle. Få växelspaken i handen är aldrig roligt, på min Capri -80 gick spaken rakt av nere vid växellådan då jag var och handlade. Ren tur var att det hände då jag skulle köra in på en P-plats. Jag kom tillslut därifrån med hjälp av en liten Bahco skiftnyckel som växelspak... :grin: Ford Capri blev förövrigt utnämnd som ett skämt av Top Gear gänget och jag kan inte annat än hålla med. Har haft två under årens lopp, började med en från 70 och gjorde sedan om dumheten drygt 10 år senare. Bägge bilarna hade en förmåga att sprida delarna omkring sig då man minst anade det. Jag vet inte hur många gånger jag låg under bilen på någon P-plats och försökte få tillbaks dom gummibussningar och två brickor som varje utvändigt växelreglage hade, vilket skräp.. :-) Kul bilar att köra, men som sagt ett ständigt mekande som det brukar vara med engelska bilar.... :wink:
Totra
Posts: 12
Joined: Tue Dec 17, 2013 7:45 pm

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by Totra »

Ford Capri? har aldrig kört en sådan har varit alergisk mot ford bilar.
växel spaken som gick av i Salt&Peppar Amazonen har varit med i fler år och tävlingar
den var med i 142 an i flera år som vi tävlade med, det har blivit mycket ryckt i den, tänkte inte på att den var smal ovan för kulan där den satt fastsvetsad det var en svag punkt den gick av i svetsen där .växelådan var en volvo m45 a.
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by Henrik Landin »

Då detta om något är Amazonhistoria så har jag klistrat tråden överst så den inte ska komma bort med tiden. :)
Administratör
Totra
Posts: 12
Joined: Tue Dec 17, 2013 7:45 pm

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by Totra »

Totra wrote:Har bilder på Amazonen när Göran Berglin ägde den som jag ska leta på och sätta ut, ska kolla med Glenn vad han har i albumet. återkommer.
Hittat bilder på salt&peppar Amazonen nu ska få hjälp med att skanna dom. bilderna är från när Göran Berglin ägde den och då Glenn och jag tävlade med den återkommer med bilderna snart.
hälsningar Bengt.
J.Lundin_
Posts: 308
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:31 am

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by J.Lundin_ »

Vi väntar med spänning på dessa bilder.. :grin:
Totra
Posts: 12
Joined: Tue Dec 17, 2013 7:45 pm

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by Totra »

Bilder på salt&peppar när Göran Berglin ägde den. Glenn och jag köpte bilen av Göran Lackade om den vit sen började vi tävla med den och med en Timo motor på 2330cc.Weber50 Dcoe.
har problem med att lägga in bilderna.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by QV »

om du kan e-posta dom till mig så lägger jag in de på forumets utrymme. Då försvinner de inte.
jan@amazonklubben.se

/QV
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
MadeInSweden
Posts: 14
Joined: Mon May 19, 2014 6:13 am
Location: Kungälv

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by MadeInSweden »

Sicken urskön tråd. Men, var tog bilderna vägen?
Amazon 4D - 1961
Toyota GT86 - 2014
Audi A6 Allroad - 2004
Nissan GT-R - 2011
Totra
Posts: 12
Joined: Tue Dec 17, 2013 7:45 pm

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by Totra »

Bilderna kommer när jag får hjälp med datorn.
det finns bilder på Face book på svensk street& dragracing 1968-1979.
men inte alla.
Totra
Posts: 12
Joined: Tue Dec 17, 2013 7:45 pm

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by Totra »

Image

Så här såg den ut när jag & Glenn köpte den av Göran Berlin
Totra
Posts: 12
Joined: Tue Dec 17, 2013 7:45 pm

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by Totra »

Lite fler bilder efter skruvande och lackering.

Image
Image
Image
Image
Image
J.Lundin_
Posts: 308
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:31 am

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by J.Lundin_ »

Hade varit kul att få se dom i ett större format än som frimärke.... :D
Totra
Posts: 12
Joined: Tue Dec 17, 2013 7:45 pm

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by Totra »

Vet inte hur man får bilderna större. varför är det så krångligt att lägga in bilder? är det någon som vet hur det går till.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by A-masen »

Om du använder http://forumbilder.se/" onclick="window.open(this.href);return false; så blir bilderna i "vykortstorlek" när du väljer den metod/länk att visa bilderna. Om du markerar den fjärde raden uppifrån så fungerar det. Hotlink för forum (Alt 1), heter den.
Dom blir i vykortstorlek även om originalet skulle vara i t.ex A4. Bilden krymps både i centimeter och MB för att bli hanterlig. Originalbilden i ditt digitala fotoalbum påverkas inte.
J.Lundin_
Posts: 308
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:31 am

Re: Salt & Peppar Amazonen

Post by J.Lundin_ »

Fick denna bild av en polare, en ögonblicksbild tagen i vårt första garage då Salt & Peppar karossen tillfälligt var placerad på min aluminiumram

Image
Post Reply