Aluminium Kylare.

Moderatorer
Post Reply
Kent
Posts: 16
Joined: Sun Nov 06, 2016 6:56 pm

Aluminium Kylare.

Post by Kent »

Hei.

Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe aluminium radiator som passer til min Amazon 1968 B18 med expansionstank?
J.Lundin_
Posts: 308
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:31 am

Re: Aluminium Kylare.

Post by J.Lundin_ »

Mig veterligen så finns det inga sådana kylare som passar rakt av, du får gå på mindre bilars kylare och mäta om någon av dom passar. Det finns säkert firmor i USA som kan bygga en passande kylare åt dig, men då lär priset bli därefter.
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Re: Aluminium Kylare.

Post by Raggarn »

Nils Järnberg
Posts: 105
Joined: Thu Aug 09, 2012 12:40 pm
Location: Dingle

Re: Aluminium Kylare.

Post by Nils Järnberg »

Finns på E-bay också...

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Äntligen med Amazon igen!
J.Lundin_
Posts: 308
Joined: Wed Mar 23, 2011 11:31 am

Re: Aluminium Kylare.

Post by J.Lundin_ »

Där ser man, kul att någon tagit fram en passande kylare. Byte av kylare är oftast förbisett då man trimmar gamla motorer...
TVR
Posts: 293
Joined: Wed Jan 03, 2007 10:50 am
Location: Göteborg

Re: Aluminium Kylare.

Post by TVR »

Finns även på j-spec.se, verkar dock inte vara samma kyl.
Kollar man på utbudet på Ebay så finns det flera varianter tillgängliga. De flesta verkar ha ett cc mått på 51,5 cm mellan infästningarna, om det ens anges. Hittade en som höll 55 cm (winner racing). Sen har de minst två utförande på hur stor (djup) övre tanken är och dessutom finns varianter med två respektive tre raders cellpaket. Vilken av dessa varianter KL-racing respektive j-spec säljer (hur många rader) framgår tyvärr inte.

Hur hög är egentligen en original Amazonkyl. Söker totalmått från botten av den undre tanken till toppen (inklusive kylarlock). Jag blir lite fundersam för Klracing och j-spec anger helt olika mått. På ebay finns tyvärr ingen som anger just det måttet.
Mina Amazoner står lite otillgängligt till så jag kan tyvärr inte kolla själv.
Göran, Amazon HGV 1968; Amazon 2 dr 1969
Post Reply