40 DCOE

Moderatorer
Post Reply
User avatar
Zappafan
Posts: 116
Joined: Wed Apr 06, 2016 6:13 pm
Location: Robertsfors

40 DCOE

Post by Zappafan »

Hittade den här då man var å surfade på nätet https://bringatrailer.com/listing/1967-volvo-123gt-2/ , sånna förgasare funderade jag starkt på före man inhandlade SU:arna , men visst är insuget ganska kort? så det inte är något problem mot innerskärmen.....
Image

Image
Amazon -66 overdrive
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: 40 DCOE

Post by QV »

Nu monterade jag inte mina Weber 45:or i bilen men de finns med långa och korta insug, samt även långa eller korta trattar.

Det kan ju finnas någon kombo som inte behöver ha "hyllan" i innerskärmen. Men det är för länge sedan jag funderade i dessa banor.
Skall jag trimma så blir det med insprut. Lika svårt men man slipper kostanden för alla munstycken.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
Zappafan
Posts: 116
Joined: Wed Apr 06, 2016 6:13 pm
Location: Robertsfors

Re: 40 DCOE

Post by Zappafan »

Men du får hålla med om att rätt inställda Webrar ryter gott..... 8)
Amazon -66 overdrive
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: 40 DCOE

Post by QV »

Klassisk trimning är aldrig fel.

Blir det insprut så kan det ju bli 4 spjäll att synka.... med en topp från Lundin om man nu vill öppna lädret ordentligt.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
Zappafan
Posts: 116
Joined: Wed Apr 06, 2016 6:13 pm
Location: Robertsfors

Re: 40 DCOE

Post by Zappafan »

Såg dom här på en träff, satt på en BMW 2002:a funderade på märket på "förgasarna" tills jag hörde ägaren prata med en annan motorintresserad om programmerbart osv. googlade å fann denna sida (England) https://store.jenvey.co.uk/throttle-bod ... r-tdp40-48 ,var ju inte gratis men fränt ändå....
Image
Amazon -66 overdrive
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: 40 DCOE

Post by QV »

"WEBER" med insprut!

Det finns folk som gör allt.
Kul är det.

I mitt fall så har jag ju en insprutningstopp. Kan vara "sista" generationen med förstärkningarna.
Så då blir det en vanlig el WEBERlik. Det kommer man andra ord synas att det är ett insprut.

Däremot så funderar jag på en look a like växelströmsgenerator.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply