Besiktning - Tröskel

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Bjulle2
Posts: 59
Joined: Thu Jul 05, 2012 9:24 am

Besiktning - Tröskel

Post by Bjulle2 »

Vad säger besiktningen om detta? Blir det ett nedslag?
Det är bakre delen av tröskeln på vänster sida.

Image


/Bjulle
Volvo Amazon - "Stark som en elefant, smidig som en panter, skön som en venus, snabb som en svala, bekväm som en länstol"
Per L
Posts: 172
Joined: Sat Jan 02, 2010 10:12 am
Location: Göteborg

Re: Besiktning - Tröskel

Post by Per L »

Efter att ha lagat mycket rost i mina dagar så har jag kommit fram till att rosten är minst 10 gånger värre än det till att börja med ser ut.
Detta hål innebär säkert att stora hackan kommer fram och är dina rostskador som rostskador brukar vara så ligger du nog pyrt till.
Bjulle2
Posts: 59
Joined: Thu Jul 05, 2012 9:24 am

Re: Besiktning - Tröskel

Post by Bjulle2 »

Per L wrote: Tue May 01, 2018 7:40 am Efter att ha lagat mycket rost i mina dagar så har jag kommit fram till att rosten är minst 10 gånger värre än det till att börja med ser ut.
Detta hål innebär säkert att stora hackan kommer fram och är dina rostskador som rostskador brukar vara så ligger du nog pyrt till.
Hm ok, lät inte så bra :sad:
Hur skall jag tackla detta på bästa sätt?
Finns det nya formade plåtar att köpa eller måste jag skapa egna bitar?

/Bjulle
Volvo Amazon - "Stark som en elefant, smidig som en panter, skön som en venus, snabb som en svala, bekväm som en länstol"
amazon guy
Posts: 517
Joined: Thu Oct 25, 2012 8:30 pm
Location: Malmö

Re: Besiktning - Tröskel

Post by amazon guy »

Har lagat upp samma ställe på min ´69 för några år sen, fast andra sidan, och då fick jag forma alla plåtar själv, tror inte det fanns nåt färdigt, det enda som bjöds på "färdigt", eller nytt s a s var ett nytt domkraftsfäste.
Dennis
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Besiktning - Tröskel

Post by Arne »

Yttre bakre tröskelplåten finns som reservdel även den inre tröskeln med domkraftsfästen finns som reservdel.
AVG
Bjulle2
Posts: 59
Joined: Thu Jul 05, 2012 9:24 am

Re: Besiktning - Tröskel

Post by Bjulle2 »

Arne wrote: Tue May 01, 2018 6:02 pm Yttre bakre tröskelplåten finns som reservdel även den inre tröskeln med domkraftsfästen finns som reservdel.
Hittade på CVI nu! Najs :D
Är det denna bit? Men den är uppdelad inre/yttre del?
http://www.cvi-automotive.se/sv/article ... -2-dorrars

Antar att jag behöver båda dessa delar som är inringade?

Image
Volvo Amazon - "Stark som en elefant, smidig som en panter, skön som en venus, snabb som en svala, bekväm som en länstol"
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Besiktning - Tröskel

Post by Lars Bd »

Pos 3 som är inringad slutar jäms med dörrens bakre del och du behöver förmodligen pos 5A istället.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Bjulle2
Posts: 59
Joined: Thu Jul 05, 2012 9:24 am

Re: Besiktning - Tröskel

Post by Bjulle2 »

Lars Bd wrote: Tue May 01, 2018 9:07 pm Pos 3 som är inringad slutar jäms med dörrens bakre del och du behöver förmodligen pos 5A istället.
Ah, just ja det stämmer ju! Dvs. denna nedan:

Image

Hittar domkraftsfästet också, men inte den inre delen av tröskeln dessvärre där det är som störst skada.
Kanske kallas något speciellt? Är väl egentligen hela Pos. 2 antar jag? Men kan inte hitta den på CVI vad jag kan se.

/Bjulle
Volvo Amazon - "Stark som en elefant, smidig som en panter, skön som en venus, snabb som en svala, bekväm som en länstol"
Post Reply