Tvätta händerna

Moderatorer
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Tvätta händerna

Post by granfot »

StefanM wrote:eftersom tråden utvecklats till tips på medel så kan jag slå ett slag för handrengöringsmedlet som Lidl säljer i små plåtburkar. Det är riktigt riktigt bra och är av den sorten som har trämjöl i sig som rivmedel. Har själv typ 25 år i yrket och har provat det mesta men tycker nog att detta är bland de bästa. Inte uttorkande för fem öre heller.
Trodde jag redan skrivit om det medlet, men det hade jag tydligen inte.
Hur som, jag tycker det är suveränt, tror det heter W5 eller nåt liknande och kostar inte många kronor.
StefanM
Posts: 473
Joined: Fri Aug 25, 2006 10:20 pm
Location: Torpshammar

Re: Tvätta händerna

Post by StefanM »

granfot wrote:
StefanM wrote:eftersom tråden utvecklats till tips på medel så kan jag slå ett slag för handrengöringsmedlet som Lidl säljer i små plåtburkar. Det är riktigt riktigt bra och är av den sorten som har trämjöl i sig som rivmedel. Har själv typ 25 år i yrket och har provat det mesta men tycker nog att detta är bland de bästa. Inte uttorkande för fem öre heller.
Trodde jag redan skrivit om det medlet, men det hade jag tydligen inte.
Hur som, jag tycker det är suveränt, tror det heter W5 eller nåt liknande och kostar inte många kronor.
Ja det stämmer men uppenbarligen är det svårt att få tag på då det bara är nån kampanjvara. Har frågat centralt på Lidl men alla såna uppgifter är visst företagshemligheter och delas inte ut hur som helst. Kundtjänst vet inget mer än vad som kommer en vecka framåt.
Hans-Örjan
Posts: 26
Joined: Thu Dec 18, 2014 3:42 pm
Location: Vallentuna

Re: Tvätta händerna

Post by Hans-Örjan »

Bland de få till vardags användbara kemikunskaperna jag fick med mig från skolan är "Lika löser lika".

På samma sätt som jag varje morgon sköljer ur gårdagens kaffemugg med lite nylagat tar ibland jag en skvätt motorolja i kupad hand och löser upp kvällens mekskit. Tvål och ljummet vatten tar hand om resten.

Fast oftare använder jag Biltemas handrengöring, Billigare och smidigare än motorolja. Fast tvål och vatten i sista ledet kvarstår.

:-)
/ Hans-Örjan
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Tvätta händerna

Post by A-masen »

En metod som underlättar tvättningen efteråt, är att smörja in händerna före jobbet. Det fungerar med vilken handkräm som helst. Förmodligen också med vanlig vaselin. Det ingår ju för övrigt ofta i många handkrämer. Meksmutsen lossnar lättare med vanlig tvål och jämförbara mildare medel.
Amazon70ian
Posts: 13
Joined: Tue Mar 10, 2015 6:20 pm

Re: Tvätta händerna

Post by Amazon70ian »

Kaffesump blandat med yes diskmedel är suveränt om man är "redit mögi" som vi säger här i skåneland :)
droopy
Posts: 129
Joined: Thu Jan 08, 2015 7:31 am
Location: Hjortkvarn

Re: Tvätta händerna

Post by droopy »

Tycker Biltemas funkar bra.. Dock..... har man underredsmassa eller liknande på sig, så är Margarin toppen.. med en efterföljande tvätt med yes för att lösa upp fettet.. lite salt samtidigt ger en bra "gnugg" effekt.
Marriage is a workshop!
Man work, woman shop
Post Reply