![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Sen kan jag kalla min för el spacklo, bondo är ju amerikanskt smörliknande spackel
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
ah, visst skulle de funka.. byggde ju först "orginal" men de såg helt sjukt ihop ned lysena så ja va tvungen å korta, samt smalna av hålet för att få ihop de estetiskt. på en mer orginal front går de säkert jättebra att bara kapa av mittribban och anpassa kofångaren efter de håletHenrik Landin wrote:Kortar man den lite mindre så borde den ju passa fint i ett icke avsmalnat grillhålannars om man hade hittat en kofångare med liknande höjd
Sen kan jag kalla min för el spacklo, bondo är ju amerikanskt smörliknande spackel
Jo, allt går ju prova, är ju bara göra om göra rätt om de int blir braM@rQz wrote:ah, visst skulle de funka.. byggde ju först "orginal" men de såg helt sjukt ihop ned lysena så ja va tvungen å korta, samt smalna av hålet för att få ihop de estetiskt. på en mer orginal front går de säkert jättebra att bara kapa av mittribban och anpassa kofångaren efter de håletHenrik Landin wrote:Kortar man den lite mindre så borde den ju passa fint i ett icke avsmalnat grillhålannars om man hade hittat en kofångare med liknande höjd
Sen kan jag kalla min för el spacklo, bondo är ju amerikanskt smörliknande spackelär på jakt efter en tjockare stötis fram, kan funka me orginalet efter lite kapa?
Vet hur de är, hade PV544 originalratt i min choppade, hur tror du de var då även rattstången är nerflyttad... men annars, köp en flakeratt! helt klart värt deM@rQz wrote:kan "bumpa" upp denna lite![]()
vart ordentligt trött på den HÄMSKA!!!! sportratten från feltema, som böjde sej hela tiden. hade en sprucken/ böjd ratt från en 70 amazon, på tok för stor för min taksänkta. vad göra?? hm, kapa lite åså.. värt ett försök! resultatet blev en "flygplansratt"
bild kommer så fort ja kommer hem till en dator.. använder mest telefon å kan inte ladda upp bilder me den på forum :/
Henrik Landin wrote:Vet hur de är, hade PV544 originalratt i min choppade, hur tror du de var då även rattstången är nerflyttad... men annars, köp en flakeratt! helt klart värt deM@rQz wrote:kan "bumpa" upp denna lite![]()
vart ordentligt trött på den HÄMSKA!!!! sportratten från feltema, som böjde sej hela tiden. hade en sprucken/ böjd ratt från en 70 amazon, på tok för stor för min taksänkta. vad göra?? hm, kapa lite åså.. värt ett försök! resultatet blev en "flygplansratt"
bild kommer så fort ja kommer hem till en dator.. använder mest telefon å kan inte ladda upp bilder me den på forum :/
Håller faktiskt med dig ang ratten, en stor gammal bakelitratt är helt klart rätt i en custom, men som i mitt fall där rattstången är nersänkt rätt ordentligt så hade jag problem att ta mig in öht, annars hade PV ratten fått sitta kvarDevil wrote:Men grabbar! Nu tänker ni fel! Det som är det coolaste och fränaste i en custom av den äldre skolan(även om denna kan av vissa tyckas vara i utkanten av den skalan) är ju att ha en stor ratt!! Att sitta där nersjunken i sätet med axelpartiet i höjd med dörrklädselns överkant och spana ut på vägen GENOM ratten!! Sportrattar kan stylingnissarna hålla på med!!
Jag tycker dina förslag på framtida utseende ser bra ut,tyvärr försvinner ju lite av kulten med bilen om du gör om taket, men för guds skull gör inte om framlysena!!! Dom är ju så brutala!!
haha.. jo ja håller me, de ska va STORA rattarDevil wrote:Men grabbar! Nu tänker ni fel! Det som är det coolaste och fränaste i en custom av den äldre skolan(även om denna kan av vissa tyckas vara i utkanten av den skalan) är ju att ha en stor ratt!! Att sitta där nersjunken i sätet med axelpartiet i höjd med dörrklädselns överkant och spana ut på vägen GENOM ratten!! Sportrattar kan stylingnissarna hålla på med!!
Jag tycker dina förslag på framtida utseende ser bra ut,tyvärr försvinner ju lite av kulten med bilen om du gör om taket, men för guds skull gör inte om framlysena!!! Dom är ju så brutala!!
Jag tror inte utväxlingen skiljer på styrsnäckorna. Om du söker här på forumet så finns det exempel på folkM@rQz wrote:nu har jag gjort de som ja tänkt göra sen ja köpte bilen... bytt rattstång. hade den stela och böt till delad.![]()
innan ja böt gick hjulen tillbaka vid sväng.. men med denna får jag ratta tillbaka. :/ tyckte inte de blev så mkt lättare att styra som ja trode de skulle bli med nyare snäckan heller (för visst är de skillnad på dom i utväxling??)kanske behöver smörja upp nå och justera snäckan lite för att få mer "glapp i styrningen? vad kan man annars göra.. kraftigt sänkt som den är står ju stagen åt alla håll, men de spelade ju ingen roll me den andra stången.