SU från B18 till B20?

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
Henke
Posts: 38
Joined: Mon Feb 07, 2005 11:40 pm

SU från B18 till B20?

Post by Henke »

Har fått kassera min orginal B18D på min -61sport.Ska slänga i en B20.
Tänkte flytta över mina dubbla SU.
Behöver jag byta nålar.Har hört att det är bäst att byta innan man börjar justera.Finns mängder att välja på så om nån har erfarenhet tar jag gärna mot tips.Nåt annat att tänka på?
Byter även generator och vxl-strömsregulator.
Första motorbytet så alla tips känns välkomna.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Ett tips är att spara orginalmotorn tänk om du får iden att orginal renovera. eller om du säljer den då är motorn värdefull.

Det är alltid ide att byta nålar7munstyke och kanske spjällaxlar för att få ekonomi och för att motorn ska gå så bra som möjligt.
Dina SU passar på B-20 och du har säkert enkelrör till avgassystemet så det är ide att använda dina SU.
Det finns fler \"trådar\" om ämnet SU som kan vara intresant så sök gärna :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
JE Jr
Posts: 779
Joined: Sun Feb 01, 2004 4:54 pm
Location: Borlänge
Contact:

Post by JE Jr »

Hör med dessa, de borde veta vilken nål du skall byta till!

http://www.forgasarteknik.se/
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil:
142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
Post Reply