Hasse63 wrote:Titta en gång till i verkstadshandboken jag tipsade om ovan för båda förgasarna tas upp där... vilken din version är blev nu oklart igen
Finns ioförsig en sen modell där skruven i botten bara är ett lock som man inte bör tas lös men den har du väll inte.
Hur har du gjort inställningen av tändningen
Får ta och läsa mig in i den riktigt ordentligt
Kan vara så, har ingen aning ja..
Gjorde exakt som rolwig skrev på sida 2 längst upp. Då gick den väll hyffsat iaf. Men går inte få bättre hur jag än vrider på fördelaren.
rolwig wrote:Bilen är en -68 med B18 och då skall det vara den äldre förgasaren med justerskruv under flottörhuset. Den förgasare som man måste ha pressverktyg för att justera kom på B20 -69. Det finns ytterligare en variant som man justerar uppifrån genom dämpkolven, där man höjer eller sänker nålen, men den varianten kom nog inte förrän på B21,an.
Titta på min skiss justerskruven har nummer 84, den fasta pluggen har nummer 64.
Nu måste det utredas vilken förgasare han har. Är det en slät plugg med ett spår, ja då är förgasaren utbytt annars ska det gå att justera med justerskruven 84.
En annan sak som jag kom att tänka på är om nålen har varit demonterad och inte kommit tillbaks i samma läge.
/Roland/
Bilen är en 69a med b18.. Gjorde dem ens 69er med b18? Ja de är en slät plugg med ett spår i ja. Och de händer ingenting när man skruvar på den. Hittar inte ens på 84ans skruv på min förgasare :/
Nej nålen har jag aldrig plockat den. Tycker de är väldigt konstigt att den går lika med en förgasare som har vart inne på renovering och som även går klockrent på en av kompisarnas b20, eller om de var b18 de kommer jag inte riktigt ihåg.
Mvh Arkegrim