Värmepaket/Cellpaket

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
spam
Posts: 6
Joined: Tue Nov 23, 2004 4:04 pm
Location: Uppsala, studerar i Kalmar

Värmepaket/Cellpaket

Post by spam »

Min pärla blöder ymnit i kupén. Har en -67:a. Vilka värmepaket passar? Alla årsmodeller eller bara 67-70? Eller kanske bara -67? Tips mottages varmt! Börjar få ett lite väl stort glykolkonto nu...

MVH/ Danne, Uppsala
Volvo Amazon -67, Cadillac Sedan DeVille -68, Plymouth Satellite -67
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Troligen är det bättre att leta efter värmekranen som sannolikt är boven.
Värmepaketen är nog lika 65-70, tidigare har nog ett annat utförande på fläkten men kanske passar ändå.
Axel
Posts: 377
Joined: Wed Jun 09, 2004 10:00 am
Location: Gurresta, Knivsta, Uppsala
Contact:

Post by Axel »

Tjena, om det nu är själva värmepaketet, så kan du ringa till Uppsala Kylarfabrik på tel. 018-135275. Dom kan nog löda ihop det för ett par hundra. MAX. eller byta hela cellpaketet i radiatorn.
Axel Wall
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Koppla förbi det så länge

Post by horgalaten »

Hejsan.

Koppla förbi det så länge. Under tiden du letar saker till din värmefläkt så kan du ju koppla förbi det så länge. Då kan du i allafall köra bilen undertiden utan att den \"Blöder\"

Jag hade sen satsat precis som tidigare talare på att byta ut kranen.

Alternativt att du torrar precis allt som har med kupefläkten att göra sen ser du väldigt enkelt var det käcker ifrån. Det kanske bara är en ny slng som behövs.

Man vet aldrig.

Mvh Jörgen
spam
Posts: 6
Joined: Tue Nov 23, 2004 4:04 pm
Location: Uppsala, studerar i Kalmar

Post by spam »

Tack för tipsen! Ska undersöka... återkommer när jag vet vad som var felet... Det där med att koppla förbi värmepaketet är inte så aktuellt.. har ingen skoteroverall att köra runt i :D
Volvo Amazon -67, Cadillac Sedan DeVille -68, Plymouth Satellite -67
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Re:

Post by Henke 12136 »

spam wrote:Det där med att koppla förbi värmepaketet är inte så aktuellt.. har ingen skoteroverall att köra runt i :D
tunnis 8)
-anglofil-
Post Reply