kan detta funka
kan detta funka
jag funderar på att använsa steg 3 topp weber 45.or kg19 kam extraktor steg 2 från kg trim lättat svänghju. blir det en bra kombination
vart hamnar draget
hur många hk
vad kan priser för vardera grej hamna på om jag handlar begagnat:?:
jag är ute efter bra drag över ett brett register
har ni ideer som funkar bättre lyssnar jag gärna
tack på förhand
OBS det är en 71:a b20 i en 68:a amazon
vart hamnar draget
hur många hk
vad kan priser för vardera grej hamna på om jag handlar begagnat:?:
jag är ute efter bra drag över ett brett register
har ni ideer som funkar bättre lyssnar jag gärna
tack på förhand
OBS det är en 71:a b20 i en 68:a amazon
nyfiken
Kammen kanske kan bli lite svårt att hitta begagnad,dubbla Weber 45:or med insug för B20 har du tur så hittar du ett par du i hyffsat skick för 2500 men vanligast brukar dom ligga på runt 3000 och uppåt.
Toppen kan du nog få tag i för 2500 kanske lite mer för en schysst topp som går att använda.
Det bästa du kan göra är ju att kolla runt lite själv på olika annons sidor för att få dig en uppfattning.
T.ex.
Blocket.se
140 klubbens köp och sälj
Amazonklubbens köp och sälj
m.fl.
/Micke
Toppen kan du nog få tag i för 2500 kanske lite mer för en schysst topp som går att använda.
Det bästa du kan göra är ju att kolla runt lite själv på olika annons sidor för att få dig en uppfattning.
T.ex.
Blocket.se
140 klubbens köp och sälj
Amazonklubbens köp och sälj
m.fl.
/Micke
BUDGET
bra ide med budget har just suttit och diskuterat med min sambo vi kom fram till att det är värt pengarna man kanske kan köpa en topp å sen renovera den då kan man dela upp summan lite.
likaså med webrarna
extraktor å kam lär vi nog köpa nytt på kg trim
lättat svänghjul verkar jag ha fått tag på för 100kr det känns bra.
och förästen vilken tur med förstående flickvän har hållit i 12år
likaså med webrarna
extraktor å kam lär vi nog köpa nytt på kg trim
lättat svänghjul verkar jag ha fått tag på för 100kr det känns bra.
och förästen vilken tur med förstående flickvän har hållit i 12år
nyfiken
Jamen, hur mycket var budgeten?
Det kommer antagligen dra iväg en hel del, utan att avskräcka, det finns en del att tänka på som du inte skrivit något om:
Du bör väl kanske inte ha ex. vis. en orenoverad underdel som gått 30.000mil om du skall trimma.
Med trimmet du uppger kan det vara läge för ny koppling också, kanske lite vassare än standard.
Kortare stötstänger borde behövas också, de 202mm från B30 som man brukar använda verkar ha blivit svårare att komma över nu på slutet.
Tändning? Standardfördelaren kanske inte är det mest optimala.
Osv...
PS. Det finns ganska många firmor som håller på med B20 trim förutom KG DS.
Det kommer antagligen dra iväg en hel del, utan att avskräcka, det finns en del att tänka på som du inte skrivit något om:
Du bör väl kanske inte ha ex. vis. en orenoverad underdel som gått 30.000mil om du skall trimma.
Med trimmet du uppger kan det vara läge för ny koppling också, kanske lite vassare än standard.
Kortare stötstänger borde behövas också, de 202mm från B30 som man brukar använda verkar ha blivit svårare att komma över nu på slutet.
Tändning? Standardfördelaren kanske inte är det mest optimala.
Osv...
PS. Det finns ganska många firmor som håller på med B20 trim förutom KG DS.
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
tack för svar och mot frågor
en exakt summa är svårt att uppge med en ojämn inkomst.
men då jag är bra på att få in extra slantar så ska det gå att köpa in en topp för ca: 2500kr och sen renovera vid senare tillfälle.
likaså med webrarna
koppling har jag i tankarna redan glömde skriva det
blocket jag har slet jag ur en 142 a som jag fick tag på av en gammal dam i närheten den har gott mellan 14-15000 mil.
behöver jag kortare stötstänger och varför
en exakt summa är svårt att uppge med en ojämn inkomst.
men då jag är bra på att få in extra slantar så ska det gå att köpa in en topp för ca: 2500kr och sen renovera vid senare tillfälle.
likaså med webrarna
koppling har jag i tankarna redan glömde skriva det
blocket jag har slet jag ur en 142 a som jag fick tag på av en gammal dam i närheten den har gott mellan 14-15000 mil.
behöver jag kortare stötstänger och varför
nyfiken
Om toppen är planad mycket vi sägen 3-4 mm så kommer stötstängerna stå upp 3-4 mm mer ovanför toppen och då kan det bli problem med justeringen (justerskruven för kort) Vippan ska ligga i plan när ventilspelet är justerat.
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
även om motorn bara gått omk 15K mil så skulle jag nog lagara om den, och lägga på nya ringar. Finns inget tråkigare än när man slukar bottendelar på löpandeband bara för att man inte orkade lägga ut pengarna.
Jag håller på med ett motorbygge från grunden. Och räknar med att innan den sitter i bilen så kommer den ha kostat mig omk 20K
Då pratar vi inte om värsting trimm, utan snarare hållbart.
sen tillkommer webrar/insprut
koppling och allt annat...
Vill man skruva mer än åka finns det alltid folkracemotorer.. billigt.
omk 5000:- för en hel bil
Jag håller på med ett motorbygge från grunden. Och räknar med att innan den sitter i bilen så kommer den ha kostat mig omk 20K
Då pratar vi inte om värsting trimm, utan snarare hållbart.
sen tillkommer webrar/insprut
koppling och allt annat...
Vill man skruva mer än åka finns det alltid folkracemotorer.. billigt.
omk 5000:- för en hel bil