taksänka/choppa

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
loveseat
Posts: 6
Joined: Mon Mar 22, 2004 11:54 am

taksänka/choppa

Post by loveseat »

har någon här gjort de på sin amazon? är det svårt? kapade rutorna eller köpte nya eller bytte till plastrutor? ladda gärna upp bilder på taksänka amazoner
Petter E
Posts: 182
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:31 pm
Location: Skellefteå

taksänkning!

Post by Petter E »

Jag har gjort det! om du kollar på \"Bilder\" nr 25 den gula. den har jag taksänkt. jag har även byggbilder om du är intresserad.

Den är taksänkt 7cm. skulle jag göra det idag hade jag nog nöjt mig med 5cm. Jag har inte delat taket, vissa gör ju det. utan stolparna är vinklade. det är enklare att sänka utan att dela taket, och så passar ju det gamla innertaket. jag har sett taksänkta där dom har förlängt taket men det tycker jag inte blir snyggt. Fram har jag satt plastruta, en godkänd sort. sidoruterna bak är nya i glas och bakrutan är standard.
Amazon -64 4d

Ershags Sadelmakeri
Custominredningar i norrland
070-2181121
loveseat
Posts: 6
Joined: Mon Mar 22, 2004 11:54 am

Post by loveseat »

åååh :shock: vet du hur många gånger jag har suttit å tittat på den? kan du skicka eller lägga upp flerbilder å byggbilder? vars köpte du rutorna? vad äre för fälgar? vad har du gjort mer för mods på den? hur gick den genom besiktningen me 150hk?
Petter E
Posts: 182
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:31 pm
Location: Skellefteå

Re:

Post by Petter E »

Byggbilderna är ju vanliga fotografier, jag ska skanna dom nån dag. men jag vet inte var jag ska lägga ut dom, kan kanske maila dom till dig. Jag kanske ska kolla vad jag har för bilder innan jag lovar för mycket.

Modifieringar: om du kollar på huven så kanske du ser att \"knölen\" är mindre. Stötfångaren bak är en uppochner vänd modifierad vanlig stötfångare. fram är det nån plastspoiler jag fick tag i nånstans.
Inredningen är i nyare stil i grått tyg och galon, med skålade säten bak för att inte slå huvet i taket.


Jag besiktar inte med Weber 48:orna. sätter på en su-förg. när jag besiktar. och det är nog så att jag har mer än 150hp. Fälgarna köpte jag beg. och jag vet inte vad det är för märke, men det är ju 17tum 215/45 däck.
Amazon -64 4d

Ershags Sadelmakeri
Custominredningar i norrland
070-2181121
loveseat
Posts: 6
Joined: Mon Mar 22, 2004 11:54 am

Post by loveseat »

okej,skanna gärna in och skicka,eller så lägger du bara upp på den här sidan. hur gjorde du för att släta ut knölen på huven?
Petter E
Posts: 182
Joined: Sun Feb 01, 2004 8:31 pm
Location: Skellefteå

Re:

Post by Petter E »

loveseat wrote:okej,skanna gärna in och skicka,eller så lägger du bara upp på den här sidan. hur gjorde du för att släta ut knölen på huven?
Jag kan maila bilder men då behöver jag en emailadress. tyvärr hittade jag inte alla bilder men nått där jag svetsat taket klart, och ett där man ser hur jag gjorde huven. är du intresserad ändå?
Amazon -64 4d

Ershags Sadelmakeri
Custominredningar i norrland
070-2181121
loveseat
Posts: 6
Joined: Mon Mar 22, 2004 11:54 am

Post by loveseat »

okej,skicka bildena till dirt_karl@hotmail.com
Bamazonraggaren
Posts: 14
Joined: Tue Mar 30, 2004 10:48 pm
Location: Osby
Contact:

Post by Bamazonraggaren »

Hejsan!
du får gärna maila över bilderna till mig åsså på bamazon@hotmail.com

Mvh. Kempa
rally-amazon
Posts: 128
Joined: Wed Apr 07, 2004 8:02 pm

Post by rally-amazon »

Vore kanon om jag fick bilder med mkt snygg amazon du har..
VIKING_SVEN@HOTMAIL.COM
Post Reply