luftfilter?
luftfilter?
tittade på mitt luftfilter.. det är nästan svart..
så jag ska köpa ett nytt..enda problemet är att jag vet inte var jag ska köpa det.. biltema har bara till B20 och jag har B18 passar det filtret? nån som vet var man kan skaffa ett nytt?
så jag ska köpa ett nytt..enda problemet är att jag vet inte var jag ska köpa det.. biltema har bara till B20 och jag har B18 passar det filtret? nån som vet var man kan skaffa ett nytt?
Du Rogge... kika under kategorin Övrigt här på forumet och sen letar du rätt på tråden om Länkar. Där finns flera firmor som säljer reservdelar till gamla volvobilar och de har nya luftfilterburkar till din bil.
Du skall ha den riktiga stekpannan om du har enkelförgasare på din B18. Eller har du den öppningsbara stekpannan på nu eftersom du såg att filtret var svart?[/b]
Du skall ha den riktiga stekpannan om du har enkelförgasare på din B18. Eller har du den öppningsbara stekpannan på nu eftersom du såg att filtret var svart?[/b]
jag öppnade luftburken nästan det fösta jag gjorde när jag fick den det var så jag såg det.. det är inte riktigt en stekpanna den är av plast och \"handtaget\" är väldigt kort och tjokt..=)
jag har tittat i den tråden och letat bland länkarna men det enda jag hittade var på KG trimning där man kunde se hur det såg ut och det var inte direkt likt och jag vet inte om det passar
jag har tittat i den tråden och letat bland länkarna men det enda jag hittade var på KG trimning där man kunde se hur det såg ut och det var inte direkt likt och jag vet inte om det passar
-
Ingen aning. Plocka ur det gamla filtret och ta med det till en lokal biltillbehörsfirma och hör om de kan ta hem ett filter som har samma storlek? Om du inte bor allt för långt ifrån någon av reservdelsfirmorna eller behöver andra delar samtidigt är det ju dock enklare att beställa från dem. Dyrare lär det inte bli heller.
Hade du förgasare som suger ifrån sidan?? (alltså inte uppifrån)
Har du det och det är en plastburk med tre skruvhål så är det nog med största sannolikhet ett från en B20 motor!
Plocka med dig filtret till Biltema och jämför!! Annars står det ng nåt nummer på filtret du kan kika på!
Har du det och det är en plastburk med tre skruvhål så är det nog med största sannolikhet ett från en B20 motor!
Plocka med dig filtret till Biltema och jämför!! Annars står det ng nåt nummer på filtret du kan kika på!
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)