Motorkuddar

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
gusten
Posts: 7
Joined: Tue Mar 30, 2004 11:10 am

Motorkuddar

Post by gusten »

Eftersom P-klubbens forum havererat fullständigt och blivit ett riktigt skitforum får jag vända mig dit kompetensen och kunskapen finns och då hamnade jag här. Jag har installerat enB-20 i min gamla duett men det drar riktigt i kuddarna precis som om motorn var för smal. Vilka olika utförande finns det på motorkuddar och motor fästen ? Och vad går att skifta från amzon till PV har för mig att kudden till en OD var samma som PV:ns motor kuddar och att motor fästena är olika mellan PV och amazon. Som det ser ut nu skulle in och ut bult inte sitta på samma centrumlinje men jag kan inte komma ihåg att det har sett ut på det sättet i nån av mina gamla volvos
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Du måste flytta över PVns motorfästen när du monterar en B20 i bilen. Har du istället fått motorfästena från den bilen som B20n satt i ursprungligen blir det troligtvis fel. Jag monterade själv en trimmad motor som TIMO byggt i en amazon. Motorn hade tidigare suttit i en PV och gått 300mil, men de motorfästena var fel för amazon. Efter att ha skruvat dit rätt motorfästen satt dock motorn som gjuten. ;)

Motorfäste amazon:
http://www.gcp.se/catalog/P130_P220(B20 ... ge_003.gif

Motorfäste PV (P110 m B18):
http://www.gcp.se/catalog/P110_P210(B18 ... ge_003.gif

Sprängskisserna hos GCP är alltid bra att kika på när frågetecknen hopar sig! :)
http://www.gcp.se/
bamazonen
Posts: 23
Joined: Fri Apr 02, 2004 7:40 pm
Location: karlstad
Contact:

Post by bamazonen »

om du sedan har en aggressiv körstil eller bara en trimmad bil så är hockey puckar ett alternativ ..vibrerar inte så mycket som man tror
att ha en saab liggandes framför en i 50 på 90 väg är lika irriterande som ett sendrag när man runkar
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Nu postades frågan i vanlig ordning under \"original motor\" vilket osökt får mig att tro att det just gäller en originalmotor. Skulle det vara så att personen i fråga kör trimmat och behöver styvare motorupphängning så finns det extra hårda motorkuddar hos ex. KG Trimning.

Att montera hockeypuckar låter inte som en vidare värst klipsk ide är jag rädd. :roll:
bamazonen
Posts: 23
Joined: Fri Apr 02, 2004 7:40 pm
Location: karlstad
Contact:

Re:

Post by bamazonen »

D59471 wrote:Nu postades frågan i vanlig ordning under "original motor" vilket osökt får mig att tro att det just gäller en originalmotor. Skulle det vara så att personen i fråga kör trimmat och behöver styvare motorupphängning så finns det extra hårda motorkuddar hos ex. KG Trimning.

Att montera hockeypuckar låter inte som en vidare värst klipsk ide är jag rädd. :roll:
hehe jo visst har du rätt men hockey puckar ger en märkbar skilland HÄRLIGT!
att ha en saab liggandes framför en i 50 på 90 väg är lika irriterande som ett sendrag när man runkar
bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

du kan kjøpe motorkuddar på jernvarehandelen,som MASKINSKO,med eller uten gjenger,eller pinnskru,svært billi :idea:
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Fascinerande vad många omvägar man kan ta. Motorkuddar är absolut inte dyrt och ingenting komplicerat. Oavsett om det rör sig om kraftigare kuddar för trimmade motorer eller originalkuddar.

Varför krångla till det? :)
Post Reply