Custom amazon, renovering
Tjena.Hörru Västerås närmar sig Tempo Du ligger efter mig nu Förväntar mig att få bjuda dig nåra kalla bärs där
Fullblod från Volvo Amazon. Det intelligenta valet! 4 st Ammor på gården.Vill ha fler
http://spaces.msn.com/chevyzon/
http://spaces.msn.com/chevyzon/
från idag räknat 146 dagar Nu får du räkna
Fullblod från Volvo Amazon. Det intelligenta valet! 4 st Ammor på gården.Vill ha fler
http://spaces.msn.com/chevyzon/
http://spaces.msn.com/chevyzon/
-
- Posts: 29
- Joined: Tue Jan 31, 2006 7:05 pm
- Location: Färsån
då kommer min eviga fråga:
penselgrundar du den?
och andra frågan:
varför inte lacka den ordentligt när du lägger ner sånt stort jobb på resten?
ett annat tips hur man kan fixa små bulor, man känner dom. krävs en del erfarenhet för att känna dom riktigt små, men ja. dom riktigt små bulorna och dom riktigt långa, kan man inte få fram genom att man slipar och \"ser vart färgen/spcaklet/dammet ligger kvar\".
har stått i 3 veckor nu och spacklat upp en tank (inte mitt val, men min käre brors) i rätt former etc. den var även spacklad sen innan. alla små \"snigelspår\" etc som var i den, de långa bulorna och kanterna som inte riktigt var likadana, de kunde du inte se, de fick du känna dig fram till..
penselgrundar du den?
och andra frågan:
varför inte lacka den ordentligt när du lägger ner sånt stort jobb på resten?
ett annat tips hur man kan fixa små bulor, man känner dom. krävs en del erfarenhet för att känna dom riktigt små, men ja. dom riktigt små bulorna och dom riktigt långa, kan man inte få fram genom att man slipar och \"ser vart färgen/spcaklet/dammet ligger kvar\".
har stått i 3 veckor nu och spacklat upp en tank (inte mitt val, men min käre brors) i rätt former etc. den var även spacklad sen innan. alla små \"snigelspår\" etc som var i den, de långa bulorna och kanterna som inte riktigt var likadana, de kunde du inte se, de fick du känna dig fram till..
Re:
jag penslar nu på ett lager med den gråa färgen, eftersom jag gör vissa grejer färdigt tidigt och dessa börjar lätt rosta om man kör ut bilen och låter den stå en dag eller två,Sneaky Sue wrote:då kommer min eviga fråga:
penselgrundar du den?
och andra frågan:
varför inte lacka den ordentligt när du lägger ner sånt stort jobb på resten?
ett annat tips hur man kan fixa små bulor, man känner dom. krävs en del erfarenhet för att känna dom riktigt små, men ja. dom riktigt små bulorna och dom riktigt långa, kan man inte få fram genom att man slipar och "ser vart färgen/spcaklet/dammet ligger kvar".
har stått i 3 veckor nu och spacklat upp en tank (inte mitt val, men min käre brors) i rätt former etc. den var även spacklad sen innan. alla små "snigelspår" etc som var i den, de långa bulorna och kanterna som inte riktigt var likadana, de kunde du inte se, de fick du känna dig fram till..
hela bilen kommer sedan få flera lager 1k grundfärg sprutat, då bilen är klar.
Sedan blir det två lager 1k svart och sedan kommer den mattsvarta 2k klarlacken som läggs på i 2 lager.
är inte detta nog ordentligt
jo håller med dig dom små bucklorna känner man lättast.
MEN efter en dags kännande börjar man bli imun mot gropar och känner dom inte så lätt..
då är detta ett bra sätt att ta reda på var dom mesta groparna är.
enligt mig! sen kan ju smaken vara som baken som jag brukar säga.
håller på med höger bakskärmskant. jobbigt men det går frammåt. sen har jag fenan och i motorrummet kvar sen är svetsjobbet på bilen klart.
/MoN
"Nothing bolt-on, everything custom"
åfan! är det inte mer? tycker det låter lite, men det tar ju tid oxå.. men du hinner nog fan klart till din deadline, varför sattes just den deadlinen? studentbil?håller på med höger bakskärmskant. jobbigt men det går frammåt. sen har jag fenan och i motorrummet kvar sen är svetsjobbet på bilen klart.
Re:
jo det tar tid, och det är det jag inte harRogge wrote:åfan! är det inte mer? tycker det låter lite, men det tar ju tid oxå.. men du hinner nog fan klart till din deadline, varför sattes just den deadlinen? studentbil?håller på med höger bakskärmskant. jobbigt men det går frammåt. sen har jag fenan och i motorrummet kvar sen är svetsjobbet på bilen klart.
jag satte deadlinen då för att det är den första utställningen i år i närheten av mig.
ibland önskar man att man inte satt nån deadline, är ju på väg på att få magsår om man forstätter i den hära takten
men men, röret som jag använder som form sitter punktad på skärmen nu och nu återstår det att lägga plåt och forma
näe inte studenbil, går 2an på bygg nu
"Nothing bolt-on, everything custom"
hehe. jag stod i 3 veckor, från 8.45 till 16.00, 5 dagar i veckan, å kände med fingrarna, jag blev inte imun, men är nu mer jävligt trött på skiten!
det var en lättnad när jag äntligen blev klar.. *suck*
okej.. jaja, då förstår jag. trodde den stod inomhus under tak och i värme dygnet runt.
varför drar du inte på en 2k slipgrund mellan 1k grunden och 1k basen?
slipgrunden är jävligt fyllande, och perfekt för de där äckligt små bulorna.
man måste ju iofs gå på och slipa lite lätt med p500 papper och oscillerande (eller handkloss), men det är värt jobbet, enligt min mening iaf men.. jag är ju iofs. ypperligt petig, blir väl lätt så när man är lackerare..
sen om de inte är en metallic lack du ska ha på så räcker de ju med p320 papper, om du går med oscillerande maskin, annars tycker jag att de e bäst med p500 (p800 om de e metallic) om man kör med handkloss. man slipper dom där fula små reporna..
tjo tjo.
det var en lättnad när jag äntligen blev klar.. *suck*
okej.. jaja, då förstår jag. trodde den stod inomhus under tak och i värme dygnet runt.
varför drar du inte på en 2k slipgrund mellan 1k grunden och 1k basen?
slipgrunden är jävligt fyllande, och perfekt för de där äckligt små bulorna.
man måste ju iofs gå på och slipa lite lätt med p500 papper och oscillerande (eller handkloss), men det är värt jobbet, enligt min mening iaf men.. jag är ju iofs. ypperligt petig, blir väl lätt så när man är lackerare..
sen om de inte är en metallic lack du ska ha på så räcker de ju med p320 papper, om du går med oscillerande maskin, annars tycker jag att de e bäst med p500 (p800 om de e metallic) om man kör med handkloss. man slipper dom där fula små reporna..
tjo tjo.
Re:
mjo, men du verkar ju jobba på bra iaf!MoNster wrote: jo det tar tid, och det är det jag inte har
jag satte deadlinen då för att det är den första utställningen i år i närheten av mig.
ibland önskar man att man inte satt nån deadline, är ju på väg på att få magsår om man forstätter i den hära takten
men men, röret som jag använder som form sitter punktad på skärmen nu och nu återstår det att lägga plåt och forma
näe inte studenbil, går 2an på bygg nu
men måste den vara 100% "klar" till utställningen? räcker det inte med att den är färdig i karossen och att den går att köra?
jaja men jag tänkte om du kanske skulle köra nån! jag hade ju gillat att åka i den på studenten..
Re:
ja, har funderat på om man kanske behöver en slipgrund också, får se då jag är "klar" med underarbetet.Sneaky Sue wrote: sen om de inte är en metallic lack du ska ha på så räcker de ju med p320 papper, om du går med oscillerande maskin, annars tycker jag att de e bäst med p500 (p800 om de e metallic) om man kör med handkloss. man slipper dom där fula små reporna..
tjo tjo.
sen kommer bilen att lackas mattsvart , (inte speciellt superseriöst), av mig i mitt garage, har sedan planer på att lacka bilen grönmetallic efter sommarn, men det är endast ideer som far runt i huvudet på mig,
det är bra med kritik och ifrågasättning!
jag svara självklart på alla frågor ni har.
Rogge
näe har tänkt ställa ut även om jag inte hinner helt "klart".
Om du betalar bensinen till dig och bensinen som går åt där så kanske man kan skjusa
om man hinner klart
/MoN
"Nothing bolt-on, everything custom"
ok! det är ju rätt fränt med bara grundlackad bil oxåMoNster wrote: näe har tänkt ställa ut även om jag inte hinner helt "klart".
Om du betalar bensinen till dig och bensinen som går åt där så kanske man kan skjusa
om man hinner klart
/MoN
om det hade vart så kanske.. men tyvärr så har det tåget gått.. tog studenten -04..
Re:
Kom å tänka på en sak till..MoNster wrote:jag penslar nu på ett lager med den gråa färgen, eftersom jag gör vissa grejer färdigt tidigt och dessa börjar lätt rosta om man kör ut bilen och låter den stå en dag eller två,
hela bilen kommer sedan få flera lager 1k grundfärg sprutat, då bilen är klar.
Sedan blir det två lager 1k svart och sedan kommer den mattsvarta 2k klarlacken som läggs på i 2 lager.
är inte detta nog ordentligt
har du BARA på grund när du penslar å sen ställer ut den i regn å rusk å fukt?
eller har du en skyddande klarlack på??