Har ett problem, skulle sälja min weber 36/36 till en vän och fick syn på att det saknades något på den.
Ovanpå förgasaren mot luftburken satt det tidigare nån mässingsbricka lite försänkt och om jag inte minns fel så något mer i hålet där under, mitten på ena långsidan av ytan mot luftrenaren.
detta är nu borta, måste tappat detta när jag körde utan luftrenare till besiktningen.. vet någon vad som ska sitta där och vad det är bra för, har inget minne av att jag märkt någon skillnad på motorn efter jag tappat grejorna, men vill ju inte blåsa tjejen som ska köpa förgasaren...
tack
weber 36/36
-
- Posts: 85
- Joined: Tue Oct 26, 2004 5:58 pm
Det kan vara startsatsen som är borta den brukar ofta vara borta på förgasare som det har skruvats med, när man tar av den övre delen av förgasaren så får man vara försiktig så att den inte flyger all värdens väg (är fjäderbelastad).
Gå in på övrigt/länksamling, kg trimning, ronwill, misab där finns srängskisser på förgasaren så kan du se vad det är som sakas.
Gå in på övrigt/länksamling, kg trimning, ronwill, misab där finns srängskisser på förgasaren så kan du se vad det är som sakas.
den har med choken att göra har jag fått förklarat för mej..
Edit: efyter koll i KG's katalog så håller jga med övriga, det är en startsats
Edit: efyter koll i KG's katalog så håller jga med övriga, det är en startsats
Last edited by Rogge on Tue Feb 21, 2006 1:57 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 85
- Joined: Tue Oct 26, 2004 5:58 pm
Vad jag hört någon säga så kan den bli svårstartad om den saknas jag har ej provat själv att köra utan.
Tittade på min egen 36a, när motorn är avstängd så är ventilen stängd (uppåt) när motorn går så är ventilen öppen (nedåt) den dras ner av undertrycket ifrån innsugningsröret/förgasarhallsen.
Det kan vara så att den är till för att underlätta kallstart, i stängt läge så sugs bensinen lättare med när man startar motorn med choken utdragen.
Tittade på min egen 36a, när motorn är avstängd så är ventilen stängd (uppåt) när motorn går så är ventilen öppen (nedåt) den dras ner av undertrycket ifrån innsugningsröret/förgasarhallsen.
Det kan vara så att den är till för att underlätta kallstart, i stängt läge så sugs bensinen lättare med när man startar motorn med choken utdragen.