Hej alla folk till att börja med, ny här.
Går i tankarna på hur man bygger ett extractor så effektivt som möjligt för en billig peng. Ska först och främst bygga till att ha i mina folkracebilar. åker med blandade motorer b20 och b23 beroende på vilken bil.
Har letat runt överallt på nätet men hittat olika svar från olika platser. (som vanligt inom trimm...)
I vilket fall som så verkar det som Smokey här på forumet är en kille med koll på sina saker, undrar om du har lust att dela med dig av ditt program du använder för att beräkna insug och avgas.
Gärna en liten komigång guide också så skulle det verkligen uppskattas.
ska även börja tillverka egna insug till såväl b20,b23 coh b234f
har ritningar på flänsar om det är ngn som är intresserad förresten.
För att skapa grenrören och insugen så har jag tillgång till 16ton rörbock med schabloner från 1/2\" till 3\" så det är inga problem, MIG,TIG och gassvets.
tack på förhand till alla de som hjälper mig i mitt sökande...
Åter till ämnet Extractorgrenrör
Hej!
Låter lite overkill med extraktorgrenrörsbygge till en folkracebil! Fast det är ju klart, det är alltid trevligt med hemsmidda bitar!
Vad har du för trimm i övrigt på motorerna? Får du ut mera än 160hkr?
Har provat med olika köpta exgrenrör till mina B20 och konstaterat att det bara ger marginella effektvinster (framför allt på högre varv).
Gör du ett snyggt exrör till folkracebilen blir den ännu mera attraktiv för andra
Låter lite overkill med extraktorgrenrörsbygge till en folkracebil! Fast det är ju klart, det är alltid trevligt med hemsmidda bitar!
Vad har du för trimm i övrigt på motorerna? Får du ut mera än 160hkr?
Har provat med olika köpta exgrenrör till mina B20 och konstaterat att det bara ger marginella effektvinster (framför allt på högre varv).
Gör du ett snyggt exrör till folkracebilen blir den ännu mera attraktiv för andra
Lär av andras fel. Man lever inte tillräckligt länge för att göra alla själv...