Vad kan man betala för en reservdelsbil?

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Vad kan man betala för en reservdelsbil?

Post by NicklasO »

Hej, har ev fått tag på en amazon sport 66, hyffsat rostig och ombyggd till raggarbil, men ganska komplett.

Hur mkt får man tänka sig att ge för en sån, då jag intre tror ägare kommer skänka bort den..

mvh/
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Post by Amazonsport »

Är bilen komplett så är den värd mellan 1000 och 5000 tycker jag.. Skicket på alla delarna avgör närmare.. Och ditt behov av delarna förståss..
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

en reservdelsbil skulle jag inte ge mer för än vad jag skulle kunna få igen på delar jag kan sälja + karossen som går på skrot.. så en kanske 3000 max..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Re:

Post by NicklasO »

Rogge wrote:en reservdelsbil skulle jag inte ge mer för än vad jag skulle kunna få igen på delar jag kan sälja + karossen som går på skrot.. så en kanske 3000 max..
Tack för svaren, Hur mkt får man på skroten då ungefär?
Kolalde på den idag o det är mkt som saknas, men nog ska man kunna få tillbaks pengarna allt..

mvh/
EbbeW
Posts: 58
Joined: Mon Jan 30, 2006 12:08 pm
Location: Norrköping

Post by EbbeW »

Kolla med dina lokala skrotar! Det finns dom som betalar ut hela skrotningspremien (1700kr tror jag) o dom som ska ha betalt för att ta emot bilen! Kan vara värt 10min med telefonen för att få reda på!
Lär av andras fel. Man lever inte tillräckligt länge för att göra alla själv...
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

det är en väldig skillnad på skrtar ja.. på den bästa häromkring (2-3 mil) får man 1500 för en \"komplett\" bil, dvs med motor och låda osv. anars får du bara 1000, o då kan du plocka hur mycket du vill..

sen finns det en annan som ligger betydligt närmare (nån mil bara) som du får MAX 300 för en komplett bil på!! DÄR handlar man aldrig igen..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
NicklasO
Posts: 234
Joined: Mon Nov 28, 2005 9:28 pm
Location: Frösön

Post by NicklasO »

Ok, tack för infon, ska ringa runt lite.

Köpte iaf bilen o ska slänga över så mkt jag kan, samt skruva ner allt annat o sälja, sen skrota den.

slänger in lite bilder sen kanske:)

mvh/
Post Reply