Ska byta alla bussningar i framvagnen,och undrar hur stor skillnad
det blir att montera superflex bussningar jämnfört med standard bussningar?
Är det värt 2500kr lr vad det kostar,mot 500kr för standard?
MVH
Bussningar.standard vs superflex
Jagar du tiondelar på bana är det nog värt det men om du har tänkt att använda bilen som lagen tillåter på allmän väg är det sannolikt bortkastade pengar.
Om det ska vara värt att montera dessa bussningar ska även bakvagnen ha nya bussningar och fjädrar/stötdämpare ska vara av samma kaliber.
Slutsumman blir då avsevärt högre än 2500.
Om det ska vara värt att montera dessa bussningar ska även bakvagnen ha nya bussningar och fjädrar/stötdämpare ska vara av samma kaliber.
Slutsumman blir då avsevärt högre än 2500.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Jag kör med Superflex på vissa ställen på min 740, och jag tycker det fungerar triktigt bra!
Jag tycker Lars Bd har en liten tråkig inställning här. Det blir mycket roligare att köra en bil som har ett tajt chassi. Bara det kan vara värt merkostnaden, men visst för att få ut mest kulperkrona kanske andra saker är viktigare?
Har du stålarna tycker jag du ska prova och berätta för oss andra!
Jag tycker Lars Bd har en liten tråkig inställning här. Det blir mycket roligare att köra en bil som har ett tajt chassi. Bara det kan vara värt merkostnaden, men visst för att få ut mest kulperkrona kanske andra saker är viktigare?
Har du stålarna tycker jag du ska prova och berätta för oss andra!
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
Svart bil: 142DL '68
Gul bil: 142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
-