Trycka genom Mikuni förgasare??

Moderatorer
Post Reply
Edholm
Posts: 12
Joined: Mon Apr 12, 2004 6:21 pm
Contact:

Trycka genom Mikuni förgasare??

Post by Edholm »

Går det att trycka genom en mikuni förgasare sådana som sitter på större motorcyklar? Eller måste man täta dom på något sätt eller är det helt omöjligt..? Vad är lämplig storlek??

Image
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Trycksatt förgasare

Post by J.LUNDIN »

Jag ser inte att det skall vara större problem med att trycka igenom denna typ av förgasare. Det är som vanligt, man måste täta alla öppningar som leder mot omgivningsluften typ flottörventilation osv. Eventuell mässingsflottör måste bytas mot dito i hårdplast. Sedan skriver du inget om hur många förgasare du tänkt använda och till vilken typ av motor. Hade du tänkt att använda förgasaren till en B20 så får du nog plussa på några fler om dom skall räcka till.
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

hur moddar men insugsrör då?den fuggen på bilden hade ju klämfäste men på bilförgasare är det ju skruvfäste..

tänkte på det.. om man gasar med en tvåhjuling så dras ju \"kolven\" (trotteln) upp i förgasaren men på den bil gör det väl inte det? jag menar när man gasar med en bil öppnas ju spjället. så en liten fråga är ju varför är kolven kvar i bil förgasaren? är det för att nålen ska ha ngt att styras med typ. och måste man då ha spjäll på hoj fuggen?
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Jonas T
Posts: 27
Joined: Fri Feb 27, 2004 10:15 am

Post by Jonas T »

Slå de här killarna en signal, de kan nog det mesta ang mikuni och turbo:

MC-Express 0911-202005

//Jonas
www.straffe.nu
Posts: 103
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Trycka genom Mikuni förgasare??

Post by www.straffe.nu »

Edholm wrote:Går det att trycka genom en mikuni förgasare sådana som sitter på större motorcyklar? Eller måste man täta dom på något sätt eller är det helt omöjligt..? Vad är lämplig storlek??

Image
Du ska nog välja ett par mikuni utan trottel men med bara spjäll om du inte vill ha gashäng!

Vet bara att på motorcycklar med turbo så är dessa fuggare = döden, för trotteln hänger sig när du får tryck mot den!

Men det finns med bara Spjäll mikuni de sitter på nån årsmodell på Suzuki 1100 Bla!
En polare till mig har sånna på sitt turbobygge på sin GSX 1100.

MVH PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Full fart

Post by J.LUNDIN »

Det går att bota \"trottelhänget\" med tyngre trottel och hårdare fjäder. Problemet är inte helt okänt och har med framgång åtgärdats enligt ovan.
Trottlar med olika utförande har tidigare funnits att köpa till de flesta modeller av Mikuni, Hör med STIBO motor i Huddinge om så är fallet med den förgasare du tänkt använda.
Post Reply