Går det att trycka genom en mikuni förgasare sådana som sitter på större motorcyklar? Eller måste man täta dom på något sätt eller är det helt omöjligt..? Vad är lämplig storlek??
Trycka genom Mikuni förgasare??
Trycksatt förgasare
Jag ser inte att det skall vara större problem med att trycka igenom denna typ av förgasare. Det är som vanligt, man måste täta alla öppningar som leder mot omgivningsluften typ flottörventilation osv. Eventuell mässingsflottör måste bytas mot dito i hårdplast. Sedan skriver du inget om hur många förgasare du tänkt använda och till vilken typ av motor. Hade du tänkt att använda förgasaren till en B20 så får du nog plussa på några fler om dom skall räcka till.
hur moddar men insugsrör då?den fuggen på bilden hade ju klämfäste men på bilförgasare är det ju skruvfäste..
tänkte på det.. om man gasar med en tvåhjuling så dras ju \"kolven\" (trotteln) upp i förgasaren men på den bil gör det väl inte det? jag menar när man gasar med en bil öppnas ju spjället. så en liten fråga är ju varför är kolven kvar i bil förgasaren? är det för att nålen ska ha ngt att styras med typ. och måste man då ha spjäll på hoj fuggen?
tänkte på det.. om man gasar med en tvåhjuling så dras ju \"kolven\" (trotteln) upp i förgasaren men på den bil gör det väl inte det? jag menar när man gasar med en bil öppnas ju spjället. så en liten fråga är ju varför är kolven kvar i bil förgasaren? är det för att nålen ska ha ngt att styras med typ. och måste man då ha spjäll på hoj fuggen?
-
- Posts: 103
- Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Trycka genom Mikuni förgasare??
Du ska nog välja ett par mikuni utan trottel men med bara spjäll om du inte vill ha gashäng!Edholm wrote:Går det att trycka genom en mikuni förgasare sådana som sitter på större motorcyklar? Eller måste man täta dom på något sätt eller är det helt omöjligt..? Vad är lämplig storlek??
Vet bara att på motorcycklar med turbo så är dessa fuggare = döden, för trotteln hänger sig när du får tryck mot den!
Men det finns med bara Spjäll mikuni de sitter på nån årsmodell på Suzuki 1100 Bla!
En polare till mig har sånna på sitt turbobygge på sin GSX 1100.
MVH PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
Full fart
Det går att bota \"trottelhänget\" med tyngre trottel och hårdare fjäder. Problemet är inte helt okänt och har med framgång åtgärdats enligt ovan.
Trottlar med olika utförande har tidigare funnits att köpa till de flesta modeller av Mikuni, Hör med STIBO motor i Huddinge om så är fallet med den förgasare du tänkt använda.
Trottlar med olika utförande har tidigare funnits att köpa till de flesta modeller av Mikuni, Hör med STIBO motor i Huddinge om så är fallet med den förgasare du tänkt använda.