Förgasare lr Insprutning??

Moderatorer
marmander
Posts: 27
Joined: Mon May 03, 2004 6:45 pm
Location: skene

Post by marmander »

Inte menat på det viset.. jag studerar och tjänar därför inte mer än du...
kör sveriges snyggaste volvo 164:a dubbelturbo
http://81.229.26.216/upload/index.php?d ... FSimons164
bruksbilen är en 144 sport -67 med OD och
lammeldiff
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re: Rätt inställning

Post by D59471 »

J.LUNDIN wrote:Normalt så skall det gå att få till webrar oavsett vad det är för motor dom sitter på, men inte på Jonas motor..... :D Tyvärr hittade vi inte felet på den, det var som om det satt en stor kork i motorn. Problemet är ju också att då man skall hjälpa någon annan så har man ju inte själv satt ihop motorn och därför har man aldrig full koll på vad som skett med motorn under monteringen.
Generellt så brukar dom råd som finns i inställningstabellerna för en viss motor-Weber kombination fungera hyggligt och kan då utgöra en bra startpunkt för injustering.
Jag vet inte om du minns det. Men för några år sen köpte jag en motor byggd av Timo som gått 150 mil. Det var en 2.2L B20 med steg 3 topp (timo), dubbla 45:or osv. osv. Jag mailade dig en del Janne då jag hade svårt att få den att gå bra, men fick till sist till allt hyffsat med bra drag som följd. Det var väl lite sisådär med lågvarvsegenskaperna (bröl vid segdragning från låga varv) men det kan ha berott på kamprofilen.

Tanken var ju att Jonas skulle köpt den motorn av mig. Men jag var i behov av kulor och Jonas var seg. Därför såldes motorn i delar till andra personer. Jonas köpte istället nån motor från erat garage Janne? Var det inte så? Även om du inte varit inblandad i motorn. :)

Nu står i alla fall Jonas omlackerade och påkostade vita 145 Sport i skamvrån och samlar damm. Det kanske är Jonas weber 45:or som är dåliga? Nånting stämmer ju i alla fall inte och någon vidare lust till utförlig felsökning tycks inte Jonas vara intresserad av. Han är van vid att saker fungerar. ;)
Post Reply