Jonas Amazon -64

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Post Reply
Mantel
Posts: 23
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:11 am
Location: Sandviken

Jonas Amazon -64

Post by Mantel »

Hejsan, här är min Amazon från -64.
Jag köpte den i uppsala i mars, har fixat lite med den till och från nu under våren och sommaren.
Det som jag började med var att fixade lite rost i golvet och bytte lite plåt nedanför vindrutan och på vänster bakskärm och under bakluckan i \"vecket\".
Sen var det dags för besiktning, den gick igenom utan anmärkning! Helt otroligt. Jag köpte sen 16\" borbet fälgar och började på lacken. Det blev en hel del slipning och spackling. Nu är bilen lackad och börjar bli färdig, har dock en del inredningsdetaljer kvar att fixa. Funderar även på att byta motor i den under vintern.
Här kommer några bilder, säg till om ni vill ha fler! :D

Image
Image
nyköpt, gräslig lack!

Image
Provar nya fälgarna, fick modda lite för att få dit dom, 9\" breda i bak.

Image
sådärja.

Image
sänkt och ny garagelack! :)
Image

komentera gärna!
AMAZZZON
Posts: 319
Joined: Thu Oct 06, 2005 3:35 pm
Location: Sveg(Härjedalen)

Post by AMAZZZON »

Jäkla fin bil! 8) Ja den hade ju en väldig speciel lack innan :roll: inte fint hehe.... Blir det nå planer för den?
Gör som Ford köp Volvo 8)
Har nu en PV - 1960 :D
Member of Wolfman Cruisers! 8)

8) raggarportalen.se Bevara raggarkulturen! 8)
Mantel
Posts: 23
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:11 am
Location: Sandviken

Post by Mantel »

Tack!
tjadu, kanske borde plocka ner någon roligare motor i den.
Har hittat på en renoverad och trimmad b20 här i trakten för ett bra pris.
annars vorre det jäkligt ballt med en b230et!
Jag ska iaf fixa till inredningen och bygga ljud i den snaras, måste ju hinna klart till gävlecrusingen.
Minielk
Posts: 149
Joined: Sat May 27, 2006 5:43 pm
Location: Lund, men Övik är hemma

Post by Minielk »

Stiligt och smakfullt customiserad!

Tror jag är säker på att jag sett den på nätet förr, på GMF's \"planket\".. Jag ställde en OT-fråga där om att köpa Amazon, och tror du svarade och la upp nån tidig bild på bilen din! Skoj att du fräschat upp den så pass!

Själv skaffade jag mig en 64:as Amazon jag också, som gjort denna sommarn till den bästa nånsin. Den ska dock få vara i originalutförande, får isåfall skaffa ett annat objekt att göra till räser om det börjar klia för mycket i gasfoten :)
Mantel
Posts: 23
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:11 am
Location: Sandviken

Post by Mantel »

hahaha en plankare!! tjänare!
Kul att du köpte en amazon, roliga bilar det.
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Riktig snygg vart den ju.Snyggt med den gamla grillen på en lite moddad amazon,inte så ofta man ser det.
Visst är det schysst med en B230et under huvven men en halv vass sug B20 är 10 gånger ballare.

/Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Post Reply