vad är det för skillnad mellan E och F toppar?
det är ju två insprutartoppar vad jag har förstått.
MVH
Christoffer Svenske
Uppsala
E och F?
f-toppen har härdade ventilsäten samt kompf. 8,5:1
e-toppen har kompf. 10,5:1
e-toppen har kompf. 10,5:1
kör sveriges snyggaste volvo 164:a dubbelturbo
http://81.229.26.216/upload/index.php?d ... FSimons164
bruksbilen är en 144 sport -67 med OD och
lammeldiff
http://81.229.26.216/upload/index.php?d ... FSimons164
bruksbilen är en 144 sport -67 med OD och
lammeldiff
Re:
F toppen finns i två utföranden med och utan ventilsäten avsedda för blyfritt.marmander wrote:f-toppen har härdade ventilsäten
Mer än jag visste faktiskt...
kör sveriges snyggaste volvo 164:a dubbelturbo
http://81.229.26.216/upload/index.php?d ... FSimons164
bruksbilen är en 144 sport -67 med OD och
lammeldiff
http://81.229.26.216/upload/index.php?d ... FSimons164
bruksbilen är en 144 sport -67 med OD och
lammeldiff
I volvos dokumentation så finns endast den blyfria f-toppen i 75 års 240 med f-motor som var avsedd för usa, ingenstans har jag sett något som antyder att 140 eller 1800 E/ES skulle ha den blyfria f-toppen originalmonterad.
Där jag har tittat är reservdelskatalogen och verkstadshandböcker ingen har kunnat visa något dokument tex verkstadsmeddelande instruktionsbok eller försäljningsbroscyr som visar något annat än att endast 240 -75 hade den blyfria toppen.
Där jag har tittat är reservdelskatalogen och verkstadshandböcker ingen har kunnat visa något dokument tex verkstadsmeddelande instruktionsbok eller försäljningsbroscyr som visar något annat än att endast 240 -75 hade den blyfria toppen.
Tackar!!
Tackar för så snabba svar!
Det blir nog en topp som kräver bly för min del, kändes som att den blyfria orginaltoppen var riktigt klurig att hitta dessutom.
i vilka årsmodeller sitter det d-jetronic på B20 föresten?
Det blir nog en topp som kräver bly för min del, kändes som att den blyfria orginaltoppen var riktigt klurig att hitta dessutom.
i vilka årsmodeller sitter det d-jetronic på B20 föresten?