Om nipplarna har rostat fast är det bra jävligt att få loss dem. Det är nog bättre att montera bort hjulcylindern/bromsoket, punkta dit en mutter mot den gamla nippeln försiktigt och sedan försöka lossa den. Är den redan avdragen är det ju värre. Då får du borra och gänga osv.
Om du har en annan hjulcylinder/bromsok tillgänglig kan du ju gänga ur nippeln där och mäta djupet på hålet och kolla gängan med en gängtolk. Det skulle inte förvåna mig om det är 1/4\" UNC men jag vet faktiskt inte.
Tack för svaren.
Jag har mätt på de nya nipplarna med gängmätare, tyvärr hade jag bara en metrisk sådan och 100 stämde rätt okej, men jag misstänker att det är UNF eller liknande med tum.
Furan
Jag gissar att det var 1.00mm det skulle göra ca 25gängor/tum den vanliga 5/16-unf har 24 gängor/tum ca 8mm utvändigt så det är antagligen 5/16-24 UNF.