Fler hästar
Fler hästar
Hur får jag lättast mer hästar utan att lyfta ur motorn?
har fundera på en turbo men hur ska jag kompsänka motorn?
elelr ska jag trimma utan turbo?
har fundera på en turbo men hur ska jag kompsänka motorn?
elelr ska jag trimma utan turbo?
-
Turbo är ju alltid en sätt att få fram många hästar, för att kompsänka utan att byta kolvar kan ju vara att köpa en tjock topplockspackning i koppar från t.ex. KG. Dom sänker en del, om du sen inte kör med för högt laddtryck så kan det gå. Men att bygga returer och allt för turbon utan att lyfta ur motorn kan ju va halvknepigt.
Beror på hur många hästar du vill ha, värre topp och värre kamm med dubbla gasare (t.ex. webrar) och extraktorgrenrör gör ju en jäkla skillnad.
Och då kan du ju låta blocket sitta kvar i alla fall.
Lycka till.
Beror på hur många hästar du vill ha, värre topp och värre kamm med dubbla gasare (t.ex. webrar) och extraktorgrenrör gör ju en jäkla skillnad.
Lycka till.
Riktiga bilar har ingen servo
Re:
itse_ama_65 wrote:Turbo är ju alltid en sätt att få fram många hästar, för att kompsänka utan att byta kolvar kan ju vara att köpa en tjock topplockspackning i koppar från t.ex. KG. Dom sänker en del, om du sen inte kör med för högt laddtryck så kan det gå. Men att bygga returer och allt för turbon utan att lyfta ur motorn kan ju va halvknepigt.
Lycka till.
blir de mycke effekt me en weber 36/36 och k-kam och planad topp?
-
Re:
blir de mycke effekt me en weber 36/36 och k-kam och planad topp?[/quote]
Jo har inga siffror men rappare blir den, fin respons i 36/36 och med k-kam så lär den dra fint.
Ska man ha mera så är det nog dubbla 45:or och en knådad topp som gäller.
Eller så byter man motor, väljer man ju själv.
Jo har inga siffror men rappare blir den, fin respons i 36/36 och med k-kam så lär den dra fint.
Ska man ha mera så är det nog dubbla 45:or och en knådad topp som gäller.
Eller så byter man motor, väljer man ju själv.
Riktiga bilar har ingen servo