Problem 1: Min B18 går konstigt på tomgång, nästan som den bara går på tre burk. På sistonde har den ibland lagt av när den är varmkörd och jag stannar i en korsning. Dessutom svarar den dåligt på gasen, man måste liksom smyga iväg, trycker jag ner gaspedalen för mycket lägger den av. Ibland kan den uppföra sig liknande efter en sväng, gasar jag på så tappar den orken först, för att sedan sticka iväg. Kör jag rakt fram, den är varmkörd och har farten uppe går den alldeles utmärkt vid kick down. Acc-munstycket verkar fungera, den pumpar då ut en skvätt när man vrider på gasreglaget. Det sitter ett genomskinligt soppafilter på den efter pumpen och det är fyllt med bensin. Känns ändå som skit i förgasaren, bilen har varit avställd dom senaste fem åren... dock sporadiskt körd ändå, eftersom ägaren bott i en håla utan polis. Några andra heta tips? Vågar man skruva isär Zenith 36an för att kolla, eller måste man montera nya packningar nånstans?
Problem 2: Vatten försvinner spårlöst, mer när det är varmt ute. Först trodde jag det var kylaren, den läkte lite i flänsarna såg jag när jag tittade under huven och samtidigt gasade (fläkten liksom sög ur vatten från kylaren), men jag slog i lite kanel i morse och kylaren är numer tät (och nejdå, inget annat är tätt, värmen och allt fungerar som det ska). Min första tanke är topplockspackningen, men tidigare erfarenheter av trasig toppackning gör mig ändå tveksam, det brukar koka ganska våldsamt har jag för mig... iofs finns det inget expansionskärl på amman, så det kanske inte märks på samma sätt. Tycker ändå det borde ånga friskt från skvallerröret, men det gör det inte... Förresten, hur mycket vatten ska man ha i kylaren, ska man hälla tills det är toppfyllt i kylaren? Gör jag det rinner det ur en c:a liter på en gång från skvallerröret när jag startar den.
Skulle vara tacksam för lite tips!
![Happy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)