Hej,
Har någon erfarenhet av dylikt projekt?
Wagner och ATE ser ju lika ut. Har samma diameter mm.
Går det att direkt byta ut bara huvudbromscylindern?
Passar vätske-hållaren?
Har inte fått tag på gummin eller rep-sats till Wagner.
Byte av Wagner h.bromscylinder till ATE på -70 Amazon
Det är bara att byta, men för säkerhetskull så mät cc måtten på skruvarna på servot innan demontering och gämför
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Jeg har en Ate servo på min -69 mod P1800 som trenger reparasjon. Problemet er at den ikke kan demonteres på vanlig måte med skruer. Dessuten har jeg ikke funnet rep. sett til den, og ikke vet jeg om den kan kjøpes ny. Noen som vet?
Kan Ate servoen byttes ut komplett med en Wagner servo? Hvem forhandler Wagner?
Kan Ate servoen byttes ut komplett med en Wagner servo? Hvem forhandler Wagner?
Vet inte om bromsservo Wagner/ATE, men huvudbromscylindern (ATE) gick bra att byta dit i stället för Wagner-Lockheed. Det tog bara en stund (och ett samtal) innan jag fick bromsvätskehållaren på sin plats. Bara gummipackningarna från W-L skulle tas till ATE och tryckas på plats. W-L har ju stora (7/8') \"bultar\" som packningarna sitter i. Bromsrörens \"skruvar\" som jag hade köpt ville inte heller passa. Det hade en c. 4mm fläns, innan gängan började och ville inte riktigt gå på gänga ordentilgt. Fick använda tre av de ursprungliga, som är gängade helt och hållet. Nu är det tryck i bromsarna. Hoppas att besiktningsmannen inte har sönder dem igen vid eftergranskingen.
Ha det.
Ha det.
Amazon -70