insprutningssystem 164e kopplingsschema

Moderatorer
Post Reply
P-J
Posts: 4
Joined: Fri May 21, 2004 4:52 pm

insprutningssystem 164e kopplingsschema

Post by P-J »

finns det någon här som har ett kopplingsschema över inspr systemet på en 164 e -73 har nyligen köpt en sådan men någon klåpare har varit framme och klippt/kopplat bort givare mm, bla den somsitter precis vid insuget samt att där ligger nån lång kabel ihopvirad som jag inte har en aning om var den ska kopplas.
rockhemmet
Posts: 9
Joined: Tue Jun 01, 2004 9:53 pm

Post by rockhemmet »

hej
har åxå en 164, dock en 69 med stromberg men ändå:)
kolla denna sida, den kanske kan vara till lite hjälp. var inne själv tidigare och sneglade lite. ska köpa mig en E-topp till min 164 lite senare. du känner ingen som har en liggandes? :)
detta är ju inga verkstadshandböcker direkt men man kan kanske lista ut lite med hjälp av bilderna. den är dock jävligt bra om du vill köpa delar!

http://www.gcp.se/default.asp?Language=sv

lycka till / johan
Axel
Posts: 377
Joined: Wed Jun 09, 2004 10:00 am
Location: Gurresta, Knivsta, Uppsala
Contact:

D-jet

Post by Axel »

Hej, jag har kopplingschema, felsökning med mera, på engelska.
jag kan maila den om du/ ni vill?

Jag kan även ge lite tips på hur man bygger om till etanoldrift, kostar ca 2-300kr på en d-jet.

håller på med konvertering av en k-jet till farssans 740 också (B230E), men vet inte hur det funkar ännu.
Axel Wall
rockhemmet
Posts: 9
Joined: Tue Jun 01, 2004 9:53 pm

Post by rockhemmet »

hej
ja tack! det får du jättegärna göra, elchema har man alltid mycket nytta av. :)

elchemat räcker, tack ska du ha. metanol får bli ett senare projekt. satsar på det andra först...

ja du, det där med k-jet är jag lite dålig på. har inte gått den kursen än, ligger i utbildningsstadiet när det gäller sånt där än så länge. Men till hösten ska jag klara av det åxå, återkommer då :).

lycka till / johan
Axel
Posts: 377
Joined: Wed Jun 09, 2004 10:00 am
Location: Gurresta, Knivsta, Uppsala
Contact:

Re:

Post by Axel »

rockhemmet wrote:hej
ja tack! det får du jättegärna göra, elchema har man alltid mycket nytta av. :)

elchemat räcker, tack ska du ha. metanol får bli ett senare projekt. satsar på det andra först...

ja du, det där med k-jet är jag lite dålig på. har inte gått den kursen än, ligger i utbildningsstadiet när det gäller sånt där än så länge. Men till hösten ska jag klara av det åxå, återkommer då :).

lycka till / johan
mailadress???

etanol är det, E85, 85% etanol 12,5% bensin, 2,5% MTBE.

det enda man behöver göra är att öka bränslemängden ngt. för att få rätt blandningsförhållande (9:1) samt att kolla så att alla bränsleslangar är i bra skick. priset på E85 ligger nu på 7,66/liter vilket blir billigare än att köra på bensin även om bränsleförbrukningen vid etanoldrift är något högre, särskillt nu när bensin kostar nästan 11kr/l...
Axel Wall
P-J
Posts: 4
Joined: Fri May 21, 2004 4:52 pm

Post by P-J »

har inte varit här på ett tag men är tacksam för all hjälp jag kan få
mvh P-J mailadressen är
kungen_650@hotmail.com
P-J
Posts: 4
Joined: Fri May 21, 2004 4:52 pm

Post by P-J »

tackar för hjälpen det löste en del problem. mvh P-J
Gson_
Posts: 1
Joined: Wed Sep 27, 2006 12:48 pm

Post by Gson_ »

Jag behöver också elschema !
Gson_19@hotmail.com
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply