Renovering av Volvo Amazon 1970 - Bilen är såld.
-
Re:
Du får väl åka med far annars????Fredrik wrote:Tackar tackar! Ska åka på en del träffar. Bla Wheels and Wings, Vallåkra och Powermeet i Hässleholm (Om man kommer in med en Volvo där )
Orginal är för Gubbjävlar!
Plymouth Duster 1973
Volvo Amazon 1970 SÅLD
Plymouth Duster 1973
Volvo Amazon 1970 SÅLD
Hej gott folk!
Tyvärr har tråden inte uppdaterats på länge. Har inte hänt så mycket med bilen heller! Mycket som har kommit emellan, bland annat en 142a och en 740.
Men bilen är iaf i körbart skick. Har jagat fatt i bakre golvmattan i gummi samt monterat div. handtag på passagerarsidan.
Så det som återstår är:
*Lägga in golvmattan
*Lämna in bilen till glasmästarn så vindrutan blir tät
*Montera kromlisten runt bakrutan
*Byta urtrampningslager (det nya jag köpte på AD-center va ju för kort )
*Spänna dörrhandtagen som sitter löst (hur fan dom nu kan göra det för ja spände dom hårt som fan!)
*Jaga fatt på mycket bra ventilationsrutor
*Polera hela bilen
*Lacka om bromsservot (som lacken flagnat på pga spill med bromsvätska
Säkert nåt mer som jag glömt. Men nu startar projektet igen. Snart kommer bilder på bilen i dagsläget. Håll utkik!
//Fredrik
Tyvärr har tråden inte uppdaterats på länge. Har inte hänt så mycket med bilen heller! Mycket som har kommit emellan, bland annat en 142a och en 740.
Men bilen är iaf i körbart skick. Har jagat fatt i bakre golvmattan i gummi samt monterat div. handtag på passagerarsidan.
Så det som återstår är:
*Lägga in golvmattan
*Lämna in bilen till glasmästarn så vindrutan blir tät
*Montera kromlisten runt bakrutan
*Byta urtrampningslager (det nya jag köpte på AD-center va ju för kort )
*Spänna dörrhandtagen som sitter löst (hur fan dom nu kan göra det för ja spände dom hårt som fan!)
*Jaga fatt på mycket bra ventilationsrutor
*Polera hela bilen
*Lacka om bromsservot (som lacken flagnat på pga spill med bromsvätska
Säkert nåt mer som jag glömt. Men nu startar projektet igen. Snart kommer bilder på bilen i dagsläget. Håll utkik!
//Fredrik