Effekt i Amazon

Moderatorer
lunQan99
Posts: 10
Joined: Thu Oct 18, 2007 6:32 pm

Post by lunQan99 »

ängrade mej..orkar inte göra tråd..projektet finns här istället...www.portman.se/turbo/index.htm

Angående dina åsikter så har jag valt b230ft för att det är en bättre motor enligt mitt tycke.

Har valt 940 axel för att jag köpte en bil med motor och låda å allt så de passade bra. plus att den var diffad. Ska ju ändå kortas.

Jag bor i tärnsjö. Mellan uppsala och gävle.
amazonpeter
Posts: 15
Joined: Wed Sep 26, 2007 9:17 pm

Post by amazonpeter »

jo de ju klart.de e ju lättare o använda den motorn om du ändå har köpt bilen.då e ju allt i stort sett plugg and play.bakaxeln! sitter de inte en så kallad slungdiff på dom!....diffar upp till 40km sen släpper den?
de gjorde den på den turbon jag hade.....
turbo: de ska bli kul o se hur du löser ditt grenrör :roll: .
vi kan säga att du inte e själv om å stå klia dej i huvudet :roll: :idea:
de finns avgas flänsar o rör+div tillbehör man kan behöva på kl-racing i falköping :)
bor själv i vara.................................
ja får hjälp av en kompis imorn o lägga ut lite bilder.på en av mina amazoner
jag har 4 st...1 klar o 3 objekt :D
lunQan99
Posts: 10
Joined: Thu Oct 18, 2007 6:32 pm

Post by lunQan99 »

grenröret blir orginal med ett adapterrör mellan turbo och grenrör... finns fatiskt bra med plats för de...Ändrad av Lars Bd pga otillåtet innehåll..tänkte hamna på 250-300 hästar..
amazonpeter
Posts: 15
Joined: Wed Sep 26, 2007 9:17 pm

Post by amazonpeter »

okej :!: har du ställt motorn upp då eller :?:
de e ju rätt ont om plats.dvs övre bärarm o rambalken.
men om du har ställt motorn rätt upp.så har man ju klart mer plats.......
ja tycker själv att motor'n ska sitta som i en 240/740/940.blir liksom snyggare så.men de e ju en smaksak :)
lunQan99
Posts: 10
Joined: Thu Oct 18, 2007 6:32 pm

Post by lunQan99 »

jag har sneställd motor..blev lite mindre plats på grenrörssidan, men om man ska rakställa måste man ju bygga eget insug för annars tar de i.
Post Reply