B36 i Duett

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Sopastar
Posts: 4
Joined: Sun Dec 30, 2007 7:47 pm

B36 i Duett

Post by Sopastar »

Skulle en B36 passa i en P210, eller är den för bred?
Croner
Posts: 70
Joined: Sun Jul 23, 2006 4:18 am

Re: B36 i Duett

Post by Croner »

Sopastar wrote:Skulle en B36 passa i en P210, eller är den för bred?
Det har jag också fantisera om. Kan tänka mig att rattstången får bytas ut mot kuggstångstyrning.
Återkom gjärna med svar om du får reda på något då jag har hafft liknade tankar :D
Bilar.
Opel kapitän -60
Opel kapitän -60 (reservdelsbil)
Volvo 244 -77 (står och ser ful ut på gårn)
Volvo 144 -67 med diesel (bruksbil)

Ingen amazon för tillfället tyvärr hafft många å fler lär det bli :D bara jag hittar en lämplig så:P
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

VOLVO väger tungt

Post by QV »

Eftersom jag har ägt en B36 så vill jag bara säga detta. Den är TUNG. OK det är en VOLVO V8 och det betyder en del men den är TUNG. Det finns många billigare, bättre, LÄTTARE, starkare V8or att använda, förvisso inte VOLVO men LÄTTARE. Min B36 har varit och betat av många bra ryggdagar på en hel del personer........

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

En klasskompis satte i en B36 i en 142..(tidigt 80-tal) han startade på 2an och sen lade han i 4an. varvade inte mer än 3500 vilket han tyckte va tråckigt och rätt svårkört då allt annat var original på 140in. Vibrationer från en ballanserad mellanaxel, hur det gick till vetigudarna. Ne...

Ska man ha en bil som det går att köra med så sätt i något bättre, modernare och lättare. på blocket har det funnits en PV 53? med V8 till salu, har för mig att det va en Rover 8. Silvermetallick och med en ful inftrumetbräda i trä var det då.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
thunderbolt
Posts: 26
Joined: Thu Jul 12, 2007 8:34 pm
Location: Klippan

Re: B36 i Duett

Post by thunderbolt »

Jag har också en B36:a liggandes som jag skulle tyckt vara kul att renovera, men vet någon var man i så fall skulle kunna få fatt i delar?
Post Reply