noen i avelsborg som kan titta på en 62a

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Post Reply
Norbagan
Posts: 50
Joined: Mon Dec 10, 2007 1:17 pm
Location: Trondheim

noen i avelsborg som kan titta på en 62a

Post by Norbagan »

jeg er spekulant på en 2dr 62 avelsborg er det noen som bor i nærheten som kan se på den? eier sier den er rustfri og osvetsad men at mattenene virker fastlimat? høres rart ut! jeg bor ca 60 mil borte så det er for lagnt og kjøre bare for og finne et ihjelsveisa lappeteppe. stemmer det at 62mod med rød inredning ikke har helrøde baklys?
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: noen i avelsborg som kan titta på en 62a

Post by Uffe »

Norbagan wrote:stemmer det at 62mod med rød inredning ikke har helrøde baklys?
3-färgade bakljus kom 63. MEN, många, många 63:or är inregistrerade som 62:or och denna bil kan mycket väl egentligen vara en 63:a och har alltså korrekta bakljus :) Kolla denna statistiken från Svenska vägverket, så ser du denna konstiga och felaktiga fördelning :? http://amazon.forum.bilia.se/phpbb2/vie ... php?t=6649
Amazon 1957
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Avelsborg

Post by Blomquist »

Jag tror inte att den orten existerar. Jag skulle gissa att du menar länet \"Älvsborg\" men det är bara en gissnig som sagt. Om det är det så är det ett tämligen stort geografiskt område vi talar om, kolla upp vilken by eller stad det hadlar om.
210 -64, 223 -68
Norbagan
Posts: 50
Joined: Mon Dec 10, 2007 1:17 pm
Location: Trondheim

Re: Avelsborg

Post by Norbagan »

Blomquist wrote:Jag tror inte att den orten existerar. Jag skulle gissa att du menar länet "Älvsborg" men det är bara en gissnig som sagt. Om det är det så är det ett tämligen stort geografiskt område vi talar om, kolla upp vilken by eller stad det hadlar om.
det er Åmål i "Alvsborg. Vi har ikke den svenske A med to prikker over på de Norske datorer. Det kann godt stemme at det er en 63mod da den har ganske høyt ch-nr til å være en 62a. Det hørtes bare så kustig ut at baklysene skulle ha noe med at de med rødt intreør og gjøre (jeg trodde alle sorte pv og amazon b18 hadde rødt intreør?). Så hvis noen som bor i nærheten har tid til å se etter om den er mye rustsveisa (rostlagat eller rostig) hadde det vert bra!
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Post by Uffe »

Bakljus och interiör har absolut ingenting med varandra att göra. -62 med svart nr 19 hade beige klädsel/interiör. -63 med svart nr 19 hade röd klädsel/interiör. Jag såg \"din\" 62:a (eller 63:a?) på Blocket... i Åmål. Jag kan dock inte hjälpa dig med \"besiktningen\" då jag bor låångt från Åmål :)
Amazon 1957
Post Reply