1970 Amazon prosjekt

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Robban
Posts: 85
Joined: Thu Apr 05, 2007 3:13 pm

Re:

Post by Robban »

Aggro wrote: jeg betaler og ting kommer =)
første du må er å lage konto og så registrere deg på paypal for å betale osv. tar ca 1 uke siden du må få noe nr fra kontoen din fra banken.
noe må du betale moms på selvfølgelig, men selv om du gjør det så kommer en godt under priser i norge.
i am an ebay addict

skal teste det du sier om å dreie noe ja.
det jeg fikk var så sinnsykt lite bare.

ett eksempel er dette filteret. det koster ca. 299 i norge og jeg fikk det for 150 inkl frakt. så det er halve prisen.
K&N 62-1340
Ok :wink: Har sett litt innpå der, og man kommer jo over tilbud som faktisk er veldig gode! Endel av det koster kun en brøkdel av hva det gjør i norge!

Du sparer noen kroner, men mesteparten av morsomheta ligger vel i å by på greiene tenker jeg? :wink:
For livets glade gutter går solen aldri ned;)
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Post by Aggro »

stemmer det ja

er jo og buy it now, men de er som regel litt dyrere enn normalt. morsomt er det ja =) :D
jolle
Posts: 6
Joined: Fri Nov 23, 2007 12:16 am

Post by jolle »

Du skal ikke legge ut noen bilder av det ferdige prosjektet da robban?
Robban
Posts: 85
Joined: Thu Apr 05, 2007 3:13 pm

Re:

Post by Robban »

Aggro wrote:stemmer det ja

er jo og buy it now, men de er som regel litt dyrere enn normalt. morsomt er det ja =) :D
Det tror jeg på :D Har "små-øvd" litt på netthandelen.no men det er jo ikke i nærheten av ebay engang da, men det var morsomt likevel :wink:
jolle wrote:Du skal ikke legge ut noen bilder av det ferdige prosjektet da robban?
Er ikke ferdig helt enda! Det står en varmekolbe der den bakerste frostpluggen pleier å være! Det lekker litt rundt den så det må fixes! Har desuten igjen stagene fra pedalen til forgassern. Må nesten kjøre`n utomhus for å få noen bilder som blir brukbare :wink:

Men det blir nok bilder på resultatet en vakker dag:)





Ellers har jeg skrudd litt på den andre b20`n i det siste! Altså turbo-motoren med Jetronic- innspruten! Tenkte det skulle være gøy å se hvor problemene lå! Det var ikke rart at den motoren oppførte seg rart :roll:

Image

Kabelharve - Råtten

Hjerne - ukjent

Innsprutdyser - Faktisk perfekte! :D Disse bruker jeg sikkert på nytt engang! :wink:

Motor innvendig - NYE slitedeler, men ødelagt pga lang tids lagring!! :cry:

Noen har glemt å montere tetninger rundt ventilene :!: :?

Altså: Turbomotorn trenger full gjennomgang med nye stempelringer, lager, pakninger +++ Det får bli senere :P
For livets glade gutter går solen aldri ned;)
Norbagan
Posts: 50
Joined: Mon Dec 10, 2007 1:17 pm
Location: Trondheim

Post by Norbagan »

Den bilen husker jeg sto i ila i Trondheim,jeg kjikka på den men syntes den var for dårlig! må bare gratulere for en kjempe insats Robban bra jobba. du skulle ikke tilfeldigvis vite hvor min taksenkte amazon er blitt av mener å ska ha hørt at den også ble solgt til Nordtrønderlag. det var en mørkegrønn 70mod med tak fra en 66 som var hvit invendig og blåt utvendig solgt som halvferdig prosjekt (godkjent taksenking) for flere år siden 7-10år. det hade vert moro og vite om den eksisterer lenger og om det er mulig og kjøpe den tilbake.
Robban
Posts: 85
Joined: Thu Apr 05, 2007 3:13 pm

Re:

Post by Robban »

Norbagan wrote:Den bilen husker jeg sto i ila i Trondheim,jeg kjikka på den men syntes den var for dårlig! må bare gratulere for en kjempe insats Robban bra jobba. du skulle ikke tilfeldigvis vite hvor min taksenkte amazon er blitt av mener å ska ha hørt at den også ble solgt til Nordtrønderlag. det var en mørkegrønn 70mod med tak fra en 66 som var hvit invendig og blåt utvendig solgt som halvferdig prosjekt (godkjent taksenking) for flere år siden 7-10år. det hade vert moro og vite om den eksisterer lenger og om det er mulig og kjøpe den tilbake.
Hehe tusen takk! Ja den var egentlig for ruskig! :wink: Men hva gjør man når man var 17år og sugen på bil? :roll:

Veit desverre ikke om no taksenka biler. Husker en, men den var svart og ble solgt i sommer her! Får håpe du finner den igjen :)
For livets glade gutter går solen aldri ned;)
jolle
Posts: 6
Joined: Fri Nov 23, 2007 12:16 am

Re: 1970 Amazon prosjekt

Post by jolle »

Hvordan står det til med bilen nå? Går den fint og er i daglig bruk?
GammelVolvoVenn
Posts: 23
Joined: Sat Mar 01, 2008 6:17 pm
Location: Trondheim

Re: 1970 Amazon prosjekt

Post by GammelVolvoVenn »

motoren skal visstnok blitt preparert for turbo av en gammel \"volvomann\"
Bra jobba Robban! Jeg liker pågangsmotet du har!
Men stol aldri på de du ikke kjenner og heller ikke kan dokumentere noe. En bruktdeleselger er sikkert ikke bedre enn en bruktbilselger :evil:

Jeg har også en 70mod som jeg driver med: http://www.bilforumet.no/120/190010-pro ... 70mod.html
Siden den har stått i over 10år, så har jeg begynt med rust/foringer/bremser osv. Siden kommer motoren, og da blir det vel en B20 med Stromberg
og pustehjelp i form av en Garrett T03..

Jeg er også trønder uten bart som er bosatt i Trh. Vi kan jo møtes til en bensinprat...!

Keep up the good work!
Robban
Posts: 85
Joined: Thu Apr 05, 2007 3:13 pm

Re: 1970 Amazon prosjekt

Post by Robban »

jolle wrote:Hvordan står det til med bilen nå? Går den fint og er i daglig bruk?
GammelVolvoVenn wrote:
motoren skal visstnok blitt preparert for turbo av en gammel \"volvomann\"
Bra jobba Robban! Jeg liker pågangsmotet du har!
Men stol aldri på de du ikke kjenner og heller ikke kan dokumentere noe. En bruktdeleselger er sikkert ikke bedre enn en bruktbilselger :evil:

Jeg har også en 70mod som jeg driver med: http://www.bilforumet.no/120/190010-pro ... 70mod.html
Siden den har stått i over 10år, så har jeg begynt med rust/foringer/bremser osv. Siden kommer motoren, og da blir det vel en B20 med Stromberg
og pustehjelp i form av en Garrett T03..

Jeg er også trønder uten bart som er bosatt i Trh. Vi kan jo møtes til en bensinprat...!

Keep up the good work!
Må vel egentlig medele at volvo`n er bytta ut....

Måtte til slutt ha en bruksbil som var litt mer å stole på. Amazonen ble for mye prosjektbil til slutt og da pengene tok slutt blei det adios.

Men du har et stilig prosjekt der GammelVolvoVenn. Skal følge med på dette selv om mitt eget prosjekt ikke lyktes.
Lykke til videre folkens!

PS: Er det du som kjøper de SU-gasserne av meg Jolle?
For livets glade gutter går solen aldri ned;)
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: 1970 Amazon prosjekt

Post by Aggro »

Robban wrote: Må vel egentlig medele at volvo`n er bytta ut....
hva! no regrets?
få deg en til da! =)
snart sommer!
Robban
Posts: 85
Joined: Thu Apr 05, 2007 3:13 pm

Re: 1970 Amazon prosjekt

Post by Robban »

Aggro wrote:
Robban wrote: Må vel egentlig medele at volvo`n er bytta ut....
hva! no regrets?
få deg en til da! =)
Dette valget var ikke noe jeg absolutt ville, men tha money tok slutt og da er det ikke mye å gjøre med saken... Spesielt ikke siden jeg kun studerer og per dags dato ikke har inntekt...

Så noen ny amiz ligger nok ikke i luften nei :|

Men kommer nok til å følge med på prosjektene her inne med jevne mellomrom! Mye moro å lese om på dette forumet så :)
For livets glade gutter går solen aldri ned;)
Post Reply