Farfars amazon uppdaterad igen.

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
viadrus
Posts: 46
Joined: Wed May 31, 2006 8:48 pm
Location: Uddevalla
Contact:

Re: Farfars amazon uppdaterad igen.

Post by viadrus »

Det ska förresten bli ett tyngdtest i helgen när 4 däck med fälg och 6 lösa däck ska fraktas i den bak då får vi se om den slår i nånstans. Hade ju varit skönt med typ en b21/b23 med overdrive så man kunde lunka fram på vägen i lite lättare motorvarv osv men fyfan vill inte kapa kardantunnel å sånna grejer då blir det lite för stora ingrepp på farfars trotjänare. Men man kan ju alltid köpa en m41 om man hittar nån som funkar och inte är så förbaskat dyr som dom brukar vara.
Volvo Amazon -63 i familjen sen nyköp
Amazon_123GT
Posts: 143
Joined: Thu Aug 03, 2006 9:36 am
Location: Falköping

Re: Farfars amazon uppdaterad igen.

Post by Amazon_123GT »

jaha ja se där får vi la hoppas på att de inte skrapar i någonstans då;) va har du för fjädrar orginal? jo de hade ju inte vart dummt de heller.. fast de tar ju emot o kapa kardantaunnel o de.. men de borde ju gå o byta ut utväxlingen i bakaxeln till något som inte varvar lika mkt:D men då kanske den blir alldelles för trött o slö?
Trimma för att köra fort? NÄ, BRETT;)
viadrus
Posts: 46
Joined: Wed May 31, 2006 8:48 pm
Location: Uddevalla
Contact:

Re: Farfars amazon uppdaterad igen.

Post by viadrus »

Tjaaaa det gick väl inget vidare fick inte plats med allt ens. Och då hade jag plastat in däcken å stuvat i baksätet. Det blev till å ta v70'n till gummikokaren. Sen provade jag med 3 pers i baksätet och då skrapade däcket i skärmkanten lite grand på ena sidan. ska se om jag kan justera skärmkanten lite försiktigt längst upp utan att det syns om det behövs . Tänkte beställa sport sänkning nån dag här framöver bonna kapningen av fjädrarna var ju bara för att testa lite. Nån som vet var man ska beställa för att få den så låg som den är nu typ? finns det flera sorter? äh jag får väl läsa på forumet det lär ju finnas trådar.
Volvo Amazon -63 i familjen sen nyköp
viadrus
Posts: 46
Joined: Wed May 31, 2006 8:48 pm
Location: Uddevalla
Contact:

Re: Farfars amazon uppdaterad igen.

Post by viadrus »

Image
Volvo Amazon -63 i familjen sen nyköp
Amazon_123GT
Posts: 143
Joined: Thu Aug 03, 2006 9:36 am
Location: Falköping

Re: Farfars amazon uppdaterad igen.

Post by Amazon_123GT »

okej.. de går inte alltid som man vill:P hhe. okej de va inte värre iaf.. jo de borde ju gå.. nä ja tror inte de finns nån sänkningsats som sänker så pass.. inte vad ja vet.. de enda jag har hitta är lesjöfors och jamex men de sänker inte mer än 20-40 mm .. så förmodligen gör säkert ingen skillnad då den redan sjunkt ihop så mkt
Trimma för att köra fort? NÄ, BRETT;)
Andersson_89
Posts: 20
Joined: Fri Dec 28, 2007 5:44 pm
Location: Forsa

Re: Farfars amazon uppdaterad igen.

Post by Andersson_89 »

Tjena jag gillar skarpt fälgarna 8) Blev så rått stuk på den:twisted: vart kan man köpa sådana?
Andersson
Post Reply