Heros' Amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Post Reply
Ks_Wolfman
Posts: 49
Joined: Tue Jan 24, 2006 9:04 pm
Contact:

Re: Heros' Amazon

Post by Ks_Wolfman »

hero wrote:Välkommen tillbaka :)






För övrigt kan jag tala om att min generator inte laddar.. Fint att ha det på nacken precis när sommarsäsongen börjar och man behöver bila till jobb. ^^,
Den verkar vara helt slut. Kol och allt är bytt, den har jord osv osv. Men Det ska nog gå det med till slut.

Skönt med bra bilväder inte sant, kära vänner?
Har du testat med ett annat "laddrelä"?(eller vad det nu heter..) var det som spökade på min... Hade precis samma fel..
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Nej jag har faktiskt inte gjort det. Jag får väl ta och byta det när jag ändå är igång känns det som. Lika bra att ha byta det "när man ändå är där och kladdar". :)
Tack för tipset annars!
Praise the Lowered
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Vilken dag det blev igår!
Skulle starta bilen med startkablar men det verkade inte som att motorn fick bensin.
Och mycket riktigt var där även ett hål på bränsleledningen. Så av med det gamla och på med en ny "stump"
Image
Och jag vet att det inte ser snyggt ut. Men det är förra ägaren som skarvat ihop det, så jag får väl ta och rensa upp efter han så småningom. :)


Och så kom generatorn på plats. 240s gamla modell på 55amp fick jag höra. Jag tackade och tog emot. Så efter att batteriet fick laddats och ett nytt laddrelä satts in så verkar allt gå som på räls. Det känns skönt!
Image


Och under tiden bilen stod still fick jag "trimmat" bilen lite. :)
Blev det för mycket tycker ni?
Image
Praise the Lowered
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Och om ni inte såg vad jag menade var det järnkorset i rutan jag syftade på.

Jag håller i vart fall på att bli tokig på min bil. Den verkligen stinker bensin helt plötsligt och drar hur mycket som helst (ska räkna på det mer exakt om några mil).
Och så vägrade den starta sen igen. I med nytt batteri. Så får jag se vad som händer.
Varför ska det hända så mycket skit efter skit för mig. :(
Jag som trodde att byta till en renoverad B20 skulle bli rena drömmen... jag blir så ledsen..
Praise the Lowered
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Re: Heros' Amazon

Post by OrreBorre »

Men den ser ändå grym ut :P
Vad fick du betala för fälgarna?
j.o.
Posts: 112
Joined: Wed Apr 16, 2008 11:59 am
Location: Norge/Italien

Re: Heros' Amazon

Post by j.o. »

Jag gillar dekaltrimmingen! Jag har beställd några feta stickers från USA, garanterad 5hk extra! :twisted:

Hoppas motorproblemet löser sig, min kusin hadde också problem med sin amazon 65a B18 nyligen, en dag var den omöjlig att starta, han kollade alt som kunde vara fel men hittade inget, dagen efter startade den som vanligt :|
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Bara tråkigheter från min sida :)

Inte konstigt att jag inte kan se någon temp

Image

Som det diskuterats i någon annan tråd på forumet, är feltemas tempmätare något bra eller ska man försöka få tag på något "bättre begagnat" eller ska man köpa "nytt" ifrån vp eller liknande?


Ändrad :Ja just ja. Tack j.o och OrreBorre :p Fälgarna kostade nästa likan mycket som bilen. haha
Praise the Lowered
Ks_Wolfman
Posts: 49
Joined: Tue Jan 24, 2006 9:04 pm
Contact:

Re: Heros' Amazon

Post by Ks_Wolfman »

Det brukar finnas aktioner på tradera på renoverade temp mätare o dylikt, kanske kan vara ett tips.

Btw, så stog jag för en dryga halv timmen sen och beundrade din bil och lyssnade på Blues Brothers.. En riktigt vacker syn en kväll som denna.
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Jesbox! Har börjat tycka det är tråkigt med tradera bara. Man lägger bud på något man gärna vill ha och i sista minuten kommer där någon som antingen vinner eller skjuter ens bud upp i höjden. :P
Men jag får kolla runt lite till!


Trevligt!! Du hade kunnat säga till så man var förvarnad. Hade ju kunnat kommit ut :D




Bilen förövrigt börjar vackla. Elfelen har börjat spöka nu precis lagom innan sommaren. Generatorn blev bytt och en fräscht batteri inhandlat. Och det höll i drygt 30 timmar, sen kunde jag inte starta bilen igen. Det känns sådär, kan jag meddela.
Jag får se hur det löser sig under dagarna. Och om någon numera är intresserad så håller jag er uppdaterade..
Praise the Lowered
Ks_Wolfman
Posts: 49
Joined: Tue Jan 24, 2006 9:04 pm
Contact:

Re: Heros' Amazon

Post by Ks_Wolfman »

hero wrote: Trevligt!! Du hade kunnat säga till så man var förvarnad. Hade ju kunnat kommit ut :D

Bilen förövrigt börjar vackla. Elfelen har börjat spöka nu precis lagom innan sommaren. Generatorn blev bytt och en fräscht batteri inhandlat. Och det höll i drygt 30 timmar, sen kunde jag inte starta bilen igen. Det känns sådär, kan jag meddela.
Jag får se hur det löser sig under dagarna. Och om någon numera är intresserad så håller jag er uppdaterade..
Jag hade väll kunnat säga till men jag var bara ute och åkte inlines, så när jag var i närheten var jag bara tvungen och se om jag hade gissat rätt parkering. :lol:

Tråkigt med elfel, det är inte ditt slutsteg som ligger o drar tjuvström? När jag slängde i slutsteg och så körde den slut på mitt batteri ganska omgående. Speciellt när man stog still och spela med avstängd bil..
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Heros' Amazon

Post by Blomquist »

Har du mätt någonting? En liten elmätare från Kina går loss på en femtiolapp och så kan du därmed kolla om du får nån kräm till batteriet. Laddlampan kan ju vara lite förrädisk, dvs. att det laddar men för lite. Jag tycker inte att generatorn ser ut att vara 240 snarare 140. Du kanske skulle uppgradera till 240 eller något ditåt för att få lite mer power. Ämnet har diskuterats här på forumet ifall du vill ha lite installationstips.
210 -64, 223 -68
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: Heros' Amazon

Post by hero »

Det jag mätt nu är att den inte laddat alls, inte ens när jag knackat på reläet.
Har bytat kol en gång idag nu "bara för att" och tagit upp det nya batteriet på laddning, sen får jag köra igång motorn igen och se hur det laddar..
Märkte att kontakten in till kolet satt lite konstigt, men inget utslag gavs på mätaren när jag vikade på den. Kolet såg för övrigt ok ut, men var väl på ingång på sista refrängen.

Jasså, det verkar vara en 140? :( Fick som sagt uppgifter om att det varit en tidig 240 generator på 55 amp.. :( Jag får se om denna funkar någorlunda nu till en början sen får det antagligen bli en uppgradering där med. Det är skönt med vetskapen att man har lite kräm i grejerna.
Tråkigt att det blev lika mycket skit med den nya generatorn som den gamla.. nåja.


Hoppas inlinesturen gick bra hem sen wolfman, och du är välkommen att titta igen ;)
Hur tyckte du att bilen stod sig i verklighet till skillnad från bild?
Kanske syntes lite mer rost när du tittade på den nu ^^,
Praise the Lowered
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Heros' Amazon

Post by QV »

hero wrote:Jesbox! Har börjat tycka det är tråkigt med tradera bara. Man lägger bud på något man gärna vill ha och i sista minuten kommer där någon som antingen vinner eller skjuter ens bud upp i höjden. :P
Låter som om jag bjuder på sakerna..... in i sista minuten och daskar in ett maxbud direkt. Får man inte prylen så får säljaren ett bättre bud från någon annan. Det är väl det som kallas win - win

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Ks_Wolfman
Posts: 49
Joined: Tue Jan 24, 2006 9:04 pm
Contact:

Re: Heros' Amazon

Post by Ks_Wolfman »

hero wrote:Det jag mätt nu är att den inte laddat alls, inte ens när jag knackat på reläet.
Har bytat kol en gång idag nu "bara för att" och tagit upp det nya batteriet på laddning, sen får jag köra igång motorn igen och se hur det laddar..
Märkte att kontakten in till kolet satt lite konstigt, men inget utslag gavs på mätaren när jag vikade på den. Kolet såg för övrigt ok ut, men var väl på ingång på sista refrängen.

Jasså, det verkar vara en 140? :( Fick som sagt uppgifter om att det varit en tidig 240 generator på 55 amp.. :( Jag får se om denna funkar någorlunda nu till en början sen får det antagligen bli en uppgradering där med. Det är skönt med vetskapen att man har lite kräm i grejerna.
Tråkigt att det blev lika mycket skit med den nya generatorn som den gamla.. nåja.


Hoppas inlinesturen gick bra hem sen wolfman, och du är välkommen att titta igen ;)
Hur tyckte du att bilen stod sig i verklighet till skillnad från bild?
Kanske syntes lite mer rost när du tittade på den nu ^^,
En tidiga 240 satt det ju b20 precis som i 140.. Så hur kan man se att den skulle komma från en 140 igentligen? o det e väll skit samma i vilket? Tråkigt att du har så mycket problem just nu, vi kanske skulle slå våra huven ihop en kväll o försöka få bukt på problemet?

Jo, jag tyckte den såg bra ut (i mörker iallafall ). Så jag såg inge rost, men nästa gång blir det noggrannare inspektion i dagsljus :D

Mvh Broman
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Heros' Amazon

Post by QV »

har du läst FAQ under el tråden?

/janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply