Amazon med hela utrustningskitet ?

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Post Reply
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

Amazon med hela utrustningskitet ?

Post by Sture Swedberg »

Här, go vänner, kommer bilder på en välutrustad Amazon.
Kan vi på stående fot utnämna den till Sveriges mest kompletta? :)
(Jo, jag har ägarens tillåtelse att visa den på nätet)

http://i197.photobucket.com/albums/aa59 ... e005-1.jpg
http://i197.photobucket.com/albums/aa59 ... rne004.jpg
Amapola
Posts: 460
Joined: Tue Oct 17, 2006 9:56 pm
Location: Backaryd

Post by Amapola »

Den är onekligen välutrustad, men jag undrar om han är klar med den? Man kan ju fortfarande se vilken färg den har. :wink: Kul kille hur som helst.
Det är alltid bra väder när man amazonar.
http://s117.photobucket.com/albums/o61/Amapolas_bilder/
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

:shock: :roll:

jaja smaken är som baken :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

Post by Sture Swedberg »

Antagligen är den ganska färdigutrustad. Självklart är bilen en kändis här i Varberg och om det är en vandringssägen eller ej vet jag inte men våra vänner på Bilprovningen lär ha hotat med att väga om bilen om han sätter dit så mycket som ett enda klistermärke ytterligare :)
Men visst är det kul men individualister som gör som dom känner för.
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Post by brorsan »

Är takribborna orginal? Har slängt på ett par likadana på min bil idag och funderar på om det var nåt orginaltillbehör... ska no på med tillhörande \"korg\" också :)
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

Post by Sture Swedberg »

\"Takribborna\" är ett vanligt skidställ. Möjligen är det reflexerna av dessa du ser på taket.
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Det är ju den som jämt jämt,varje år står vid Shell macken i Varberg under Wheels and wings.Personligen tycker jag bilen är ett missfoster,förfulad å det grövsta.men så länge ägaren är nöjd så visst,låt den rulla.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re:

Post by QV »

Amazon_V8 wrote:Personligen tycker jag bilen är ett missfoster,förfulad å det grövsta.men så länge ägaren är nöjd så visst,låt den rulla.MVH Micke
Helt rätt, det är ju så "vi" och "dom" blir "oss som gillar Amazoner". Kan hålla med om (vissa forummedlemar) att Amazoner är bäst med originalpatina och minsta möjliga renovering. Men en sådan bil skulle inte må bra i min vård så därför håller jag på med min "överrenovering". Min förhopning är att jag och Amzingen skall åldras ihop i 40 år till. Om det nu finns bensin så länge! fast man kan ju alltid konvetera till gengas :twisted:

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

QV wrote:
Amazon_V8 wrote:Personligen tycker jag bilen är ett missfoster,förfulad å det grövsta.men så länge ägaren är nöjd så visst,låt den rulla.MVH Micke
Helt rätt, det är ju så "vi" och "dom" blir "oss som gillar Amazoner". Kan hålla med om (vissa forummedlemar) att Amazoner är bäst med originalpatina och minsta möjliga renovering. Men en sådan bil skulle inte må bra i min vård så därför håller jag på med min "överrenovering". Min förhopning är att jag och Amzingen skall åldras ihop i 40 år till. Om det nu finns bensin så länge! fast man kan ju alltid konvetera till gengas :twisted:

/Janne
Jag är ju hot rod och custom entusiast in i märg och ben men likväl kan jag uppskatta en originalbil och respektera det jobb ägaren har lagt ned på bilen.
Konvertera till Etanol istället när det har blivit lite miljövänligare i framställning och transport så slipper man bygga om bilen med gengas :wink:
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Måste tilläga att min respekt för \"blanka och raka i plåten\" custombilar har ökat högst betydligt nu när man inser hur mycket jobb det har lagts ner på bilen. Men det är väl först efter att man själv har försökt att få en \"blank och rak\" originalbil som man inser mängden jobb som krävs.

Nä nu är det nog med \"ryggdunkande\" tillbaka till skyttegraven där alla originalare ligger och skjuter på custombilar.... :shock:

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
KRM
Posts: 17
Joined: Fri Aug 08, 2008 11:03 am
Location: Lundo, Finland

Re: Amazon med hela utrustningskitet ?

Post by KRM »

Såg den här bilen när jag var i varberg å hämta cyklar till finland... men jo, smaken är som baken :lol:
Post Reply