japsmotor i amazon?

Moderatorer
Post Reply
Amazonjonas
Posts: 66
Joined: Fri Oct 07, 2005 7:21 pm
Location: tidaholm

japsmotor i amazon?

Post by Amazonjonas »

Nån som provat? visst naturligtvis så är b18-b20 oslagbart alltså men jag har en varvvillig 3,0 v6 nissan motor ståendes med 170hk. Då borde det ju teoretiskt gå att regga en -69-70 amazon med den motorn om inte nm blir för stor.Har även funderat på en 1,8 nissan 200 s13 motor ligger ju åxå på ca 170 kus fast turbo matat orginal.
Eller är det bara jag som är psykiskt instabil?
shine can never replace attitude
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: japsmotor i amazon?

Post by QV »

nej inte är du intsabil men det är en del jobb på väghålningen först innan du får användning av kusarna...

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Amazonjonas
Posts: 66
Joined: Fri Oct 07, 2005 7:21 pm
Location: tidaholm

Re: japsmotor i amazon?

Post by Amazonjonas »

Jo byte av hjulupphängning blir nog nödvändigt iaf bakvagn.framvagnen tror jag nog klarar av det med lite hårdare dämpare. Varför inte s13 bakvagnen? har ju visserlign fjäderben så lite arbete blir det ju.
Borde ju gå att hitta nån kvaddad nu när alla kör drifting.Då har man ju hela paketet, motor,låda å bakvagn.
shine can never replace attitude
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Re: japsmotor i amazon?

Post by J.LUNDIN »

Varför inte en Honda B20 motor istället. Då behåller du ju "B20" i alla fall.... :D Dessa motorer går dessutom att trimma rejält och det finns massor med godis att köpa till dom.
Amazonjonas
Posts: 66
Joined: Fri Oct 07, 2005 7:21 pm
Location: tidaholm

Re: japsmotor i amazon?

Post by Amazonjonas »

Ja de funkar ju åxå fast med nissan motorn så får man ju bakhjulsdrift på köpet så att säga, hondan får man modda in nån annan låda på.
Fast hondamotorerna håller bättre, nissans s13 motor får man ju byta lager på titt som tätt.
shine can never replace attitude
jens gustavsson
Posts: 113
Joined: Wed Mar 03, 2004 12:16 pm
Location: sävar/umeå
Contact:

Re: japsmotor i amazon?

Post by jens gustavsson »

J.LUNDIN wrote:Varför inte en Honda B20 motor istället. Då behåller du ju "B20" i alla fall.... :D Dessa motorer går dessutom att trimma rejält och det finns massor med godis att köpa till dom.
jo fina motorer, men de snurrar bakvägen. :(

hondas nya ännu finare K motor snurrar dock åt rätt håll.
B20 STREET TURBO 10.61/402m /1.7bar
(506WHP/2.2bar csp)

B20 vega race bil 9.73/220km/t på 402 och 6.06/183km/t på 201m

jens@savarturbo.se
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Re: japsmotor i amazon?

Post by J.LUNDIN »

:D :D Vem har sagt att allting skall vara lätt, lite utmaning ska det väl ändå vara då man hissar i en annan motor. Det just sådant som livar upp det hela.... :D
amazon-tic
Posts: 12
Joined: Wed May 09, 2007 5:50 pm
Location: tibro

Re: japsmotor i amazon?

Post by amazon-tic »

lasta i en swift motor o en turbo.. :D :D liten o gullig, sen passar väll samuraj låden me..
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: japsmotor i amazon?

Post by pråm_amazon »

Ska du ha japs motor i amazonen så måste du ha wankel:P 2 rotors går att få ett jävla bra ös i
Amazon -62
Post Reply