fel på torkarna 140 -68

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
anton!
Posts: 117
Joined: Wed Sep 27, 2006 9:13 pm

fel på torkarna 140 -68

Post by anton! »

Hej, köpte en 144 från 68 för några veckor sen som jag tänkte ha i vinter. Slänger ut frågan här under tiden min medlemsansökan på 140 klubbens forum administreras.

Det är något fel med torkarna som jag håller på att bli vansinnig på. Jag har skruvat av och isär motorn i smådelar och allt ser helt och fräscht ut. När man kopplar i kablarna och har motorn lös i handen och kör så snurrar axeln hur fint som helst och det går inte att hålla emot med fingrarna. Men när jag kopplar i den i torkarmekanismen och drar i knappen så viner det bara i motorn och axeln visar inte en tillstymmelse till att röra på sig. Det skorrar och kärvar inte som om att något tar emot eller något drev kuggar över.

Den bara låter som att den går men inget händer. Hade det vart något fel med länkaget så att det låser sig borde det i alla fall rycka till lite. Det är precis som att i sekunden man kopplar fast motorns axel i länkaget så aktiveras ett osynligt frihjul.

Av vad jag kan se så är länkaget helt och fint och det går att dra torkarna fram och tillbaka för hand. Jag har skruvat av och dit motorn säkert fem gånger nu och börjar tröttna. Någon som har någon idé?
Post Reply